Kauneudenhoitoa Kauppakadulta

Kauppakadulla loppusyksyn hämäryyteen virkistystä tuovat liikkeiden valot sekä niiden houkuttelevasti kutsuvat tuotteet ja palvelut. Yksi tällainen yritys on Alla Pelkosen kauneushoitola.
–Juuri tällaisella pimeällä ja kolealla säällä monen tekisi mieli käpertyä sohvan nurkkaan, mutta ehkä kannattaisikin lähteä jonnekin hemmottelemaan itseään, Alla miettii.
–Avasin liikkeeni tänä vuonna elokuussa ja jotkin asiakkaat ovat tilanneet jo uudelleen hoitojani. Asiakkaita on tullut myös lähikunnasta Pieksämäeltä. Olen saanut asiakkailtani kiitosta sekä sanoin että kukkasin ja se lämmittää kovasti mieltäni, hän jatkaa kiitollisin mielin.
Alla kertoo kouluttautuneensa alalle Kiovassa Ukrainassa, josta hän on alkujaan lähtöisin. Hän on kuitenkin asunut Varkaudessa niin kauan, että tuntee itsensä jo varkautelaiseksi.
Yritystoiminta ei ole Alla Pelkoselle vierasta. Hän on tehnyt ennen kauneushoitoalalle ryhtymistä muun muassa tulkkaus- ja konsultointipalveluja.
Tällä hetkellä Cosmo Style tarjoaa asiakkailleen jalka- ja kasvohoitoja sekä kulmien ja ripsien kestovärjäyksiä. Kauneushoitolasta saa myös ihokarvojen poistot sokeroimalla tai vahalla.
Kaunis hyvin hoidettu iho ei tarvitse Allan mukaan arkipäivänä paljoa ehostusta.
–Olen klassisen kosmetologian linjalla, johon kuuluvat puhtaus, luonnollisuus ja hyvin hoidettu iho.

Tuotteita myös
kotikäyttöön

Alla esittelee liikkeessä myynnissä olevia ihonhoitotuotteita. Hyllystä löytyy ruotsalainen tuotesarja, jossa ei ole käytetty eläinrasvoja eikä niitä ole testattu eläimillä. Tuotteista voi olla varma, että EU-lisäainedirektiivit pitävät paikkansa. Tuotesarja sopii hyvin herkälle iholle ja allergikolle.
–Tuotteen valtti on hyaluronihappo, jonka yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on kyky sitoa kosteutta. Iän myötä hyaluronihappomäärä iholla vähenee ja iho kuivuu ja veltostuu. Hyaluronihappo on saatu kuitenkin niin pieneen molekyylikokoon, että se imeytyy helposti, Alla kertoo.
Toinen tuotesarja, jossa on käytetty hyväksi nanoteknologiaa ja merilevää tulee Espanjasta. Sarjasta löytyy kuorintatuote myös kotikäyttöön.
Molemmat ihonhoito- ja kosmetiikkasarjat ovat tarkoitettuja ihonhoidon ammattilaisten käyttöön.

Itsestään tulee
pitää huolta

–Kasvojenhoito on tärkeää niin naisille kuin miehillekin ja aivan kuten pidämme huolta hampaista tai hiuksista, tulee meidän huolehtia myös ihostamme, Alla opastaa.
Ennen hoitojen aloittamista Alla arvioi aina ensin asiakkaan ihotyypin. Lisäksi hän antaa asiakkaille mukaan myös kotihoito-ohjeet.
–Ei välttämättä riitä, että hoidatamme ihoamme ammattilaisella kerran vuodessa. Kasvohoito olisi hyvä teettää jopa kerran kuussa ja sen lisäksi tulisi huolehtia itse päivittäisestä hoidosta, Alla opastaa.
Alla Pelkonen käy myös kauneusalan messuilla ja viikonvaihteessa hän oli kolmipäiväisillä I love me -messuilla Helsingissä.
–Messuilta en saanut juurikaan uutta tietoa alaltani. Olisin ehkä kaivannut enemmän informatiivisuutta mainostuksen ja markkinoinnin sijasta.
Lisäkouluttautumisen Alla kokee tärkeänä ja hän odottaakin innokkaana Ihoakatemian kurssille menoa.
–Kouluttaudun antamaan Carboxi-terapiaa ja happikuorintaa. Kurssin jälkeen voin palvella asiakkaitani entistä paremmin, Alla vinkkaa.

Teksti ja kuva: Irene Laitinen

Cosmostyle.jpg

Alla Pelkonen toivottaa asiakkaat tervetulleiksi Cosmo Styleen.