Johan on tapahtumia 15. elokuuta

Sotainvalidi- sotaveteraani- ja rintamaveteraaniosastoihin kuuluvat
Sotiemme veteraanien Seutukunnallista kirkkopäivää vietetään Varkauden Pääkirkolla to 13.9. yhdessä Kainuun Prikaatin kanssa. Ohjelma: klo 10 messu, klo 11 ruokailu klo 12.15 Ilmavoimien Soittokunnan kirkkokonsertti. Päivä päättyy klo 13.30. Messussa saarnaa kenttäpiispa Pekka Särkiö, liturgina toimii kenttärovasti Penna Parviainen ja konsertin alussa puolustusvoimien tervehdyksen esittää Pohjois-Savon aluetoimiston edustaja. Messu ja konsertti ovat avoimia kaikille kiinnostuneille. Lounas tarjotaan vain siihen etukäteen ilmoittautuneille veteraaniosastoihin kuuluville, saattajineen. Tervetulleita ovat Joroisten, Pieksämäen, myös Rantasalmen ja Leppävirran veteraaniosastojen väki. Varkautelaisten veteraanijärjestöihin kuuluvien ilmoittautuminen lounasta varten pe 24.8. mennessä Riitta-Leenalle puh 0443726941/email riittaleena.heinonen@gmail.com Veteraaneilla kunniamerkit.

Sotainvalidiosaston puolisojäsenet
Naisten kerho aloittaa syyskauden ti 21.8. klo 13-15 Hannun salissa Savontie 3. Kerho kokoontuu joka toinen tiistai. Riitta-Leena toivottaa kaikki tervetulleiksi mukavaan porukkaan.

Omaishoitajien vertaistukiryhmä
Leppävirran kirjaston kerhohuoneella KE 22.8.2018 klo 13-15. Tervetuloa mukaan. Yhteystiedot Mirja Hakkarainen 050 4641889 tai Milla Pesonen 050 4491178.

Varkauden Eläkkeensaajat ry.
Kokoonnumme kotatapahtumaan Puurtilan seurakuntakodille ke 22.8. klo 12.00. Yhteislaulua, kahvit, letun- ja makkaranpaistoa, arpajaiset ja mahdollisuus saunomiseen. Maaseutumarkkinat Taulumäen torilla la 25.8. myytävänä mm. käsitöitä, arpoja, matkoja ja mahdollisuus liittyä jäseneksi. Teatteriliput myynnissä 11.12. teatteriin ”pieleen meni” edulliseen jäsenhintaan.Myös uusille jäsenille. Uusi seinäkalenteri ilmestynyt, myydään tarjoushintaan. Kerhomme alkaa ke 5.9. Kuoppakankaan työkeskuksessa. Harrasterymämme alkavat samalla tai seuraavalla viikolla entisin ajoin. Tarkempia tietoja toiminnasta saat omilta nettisivuilta www.varkaus.elakkeensaajat.fi Tervetuloa. Mikäli on kysyttävää soita puh. 0400-301619. Terveisin Heikki.

Stora Enson Varkauden Eläkeläiset ry
Keilajaos aloittaa toimintansa maanantaina 20.8. kello 11.30 keilahallilla. Tervetuloa keilaamaan!

Vammel ry:n
toimisto on avoinna ma-ke klo 9-14 Ahlströminkatu 22 (Ruukinristeys). Erikseen sovittaessa myös Vammeltalolla. Jäsenyhdistysten Syyskauden avajaiset pidetään Puurtilan seurakuntakodin kodalla ma 20.8. klo 17.30. Tarjoilun vuoksi ilmoittautumiset 18.8. mennessä. Vapaaehtoistyön info kirjaston mediakeitaalla ti 28.8. Jäsenyhdistys, ilmoittaudu 25.8. mennessä mukaan esittelemään toimintaasi, paikkoja on rajoitetusti. Yhteystiedot: asiakaspalvelu p. 040 5160 778, asiakaspalvelu@vammel.fi, p 044 9762 256 toimisto@vammel.fi. Tilaa uutiskirje www.vammel.fi.

Bethel Apu ry
Pihakirppis la 18.8 klo 10.00-16.00 Voutilaisen pihalla os. Metsätie 12 78300 Varkaus. Sateen sattuessa sisätiloissa. Paljon tavaraa, mm. lasten vaatteita, kenkiä, huonekaluja ym.
Lähituotettua hunajaa sekä arpajaiset. Tuotto käytetään lyhentämättömänä Etiopian orpokotityön hyväksi. Tervetuloa!

Varkauden Latu ry
Liikuntakausi alkaa jälleen reippain mielin. Kausi alkaa 3.9.2018 ja päättyy 30.4.2019 sekä Liikuntatalolla että Uimahallilla. Lentopallovuorot Liikuntatalolla: ma klo 14-15.30 (lohko 2),
ke klo 14-15.30 (lohko 1), pe klo 14-15.30 (lohko 3). Naisten kuntojumppa Liikuntatalolla alkaa kuitenkin vasta 17.9.2018 remontin takia Peilisalilla klo 9-10.00.Uimahallin kuntojumppa alkaa to 6.9.2018 klo 15.15-16.15 ja vesijumppa klo 16.15-17.15. Uimahallin liikuntakausi alkaa 3.9.2018 ja päättyy 30.4.2019.

Seurakunnissa tapahtuu

Varkauden adventtiseurakunta
Ke 15.8. ja to 16.8. Kirpputori klo 10-16. La 18.8. Jumalanpalvelus, Pirjo Seittivaara, Riitta Kolari. Ma 20.8. Leivänjako ja hartaustilaisuus klo 17.

Varkauden Vapaaseurakunta
Laivalinnankatu 5-7
www.varkaudenvapaaseurakunta.fi
Su 19.8. klo 12 Jumalanpalvelus, Veikko Tarvonen. Ma-pe klo 10-15 ViaDia-tori Kauppakadulla (24). Tervetuloa!

Saimaan ort seurakunta
La 18.8. klo 17 vigilia Pieksämäen kirkossa. Su 19.8. klo 10 perheliturgia ja lasten siunaaminen koulutielle Pieksämäen kirkossa. Ke 22.8. klo 13 rukoushetki Varkauden kirkossa. Ortsaimaa.net

Varkauden Helluntaiseurakunta
www.varkaudenhelluntaiseurakunta.fi
Ke 15.8. klo 19 Rukousilta. To 16.8. klo 9-11 Toimistoaika. Pe 17.8. klo 18 Sana & Rukous (takaovi). Su 19.8. klo 11 Israel-aiheinen lähetysjumalanpalvelus, Mari Palomäki Fidasta, Ari Kauhanen.