Johan on tapahtumia 22. syyskuuta

Puurtilan Martat
kokoontuvat yhdistystalo Warikolla ke 29.9. klo 17.30. Katsomme valokuvasuunnistuksen satoa ja tutustumme KOTO-hankkeeseen. Lisäksi suunnittelemme tulevaa toimintaa. Tervetuloa mukaan, niin vanhat tutut kuin uudet tuttavuudet!

Varkauden Eläkeläiset ry
HUOM! 29.11.-2.12. Tanhuvaarassa Lomanen, missä halukkaille erilaisia liikunnallisia mahdollisuuksia 5 tuntia päivässä. Hintaan 219€/lomalainen sisältyvät aamiainen, lounas ja päivällinen. Sirpa 040 734 9051ottaa vastaan ilmoittautumisia ja kertoo tarkemmin matkasta. Villit vuodet Varkauden teatterissa lauantaina 11.12. klo 13.00. Lipun hinta 32,50€/henk. Varaa paikkasi ajoissa Erkiltä puh. 050 574 9338. Iloista toimintaa maanantaina 27.09. Warikolla klo 9.00 miesten lauluryhmä, klo 10.00 laulajat, klo 11.00 sketsiporukka sekä uimahallilla klo 12.45 jumppaajat ja klo 13.30 vesijumppa. 29.09. klo 9.00 aloitamme kisaamalla paremmuudesta boccia pallojen heitossa. Klo 10.00 vieraita kirjastolta, jotka kertovat kirjaston uudistuneista palveluista ja e-kirjojen lainaamisesta yms. Kahvia ja arpajaiset! Tervetuloa!!!

Varkauden Eläkeläiset ry
Keskiviikkona 6.10. Warikolla Vanhustenviikon kunniaksi: boccia ja peliä klo 9.00-10.30, keittolounas klo 10.30-11.45 ja klo 12.00-14.00 Senioreiden digipalvelut – miten hoidan asioitani verkkopalveluissa turvallisesti klo 14.00 päivän päätteeksi pullakahvit. Huom! Ilmoita osallistumisestasi tarjoilun vuoksi Arjalle puh 040 580 6124 HUOM! Tanssija, kuulutpa mihin järjestöön tahansa tai et kuulu mihinkään, olet tervetullut harrastamaan kansamme tanssia. Aina perjantaisin uimahallilla Helmi klo 12 senioritanssit ja Marita klo 13 Lavis. Tervetuloa myös entiset tanssijat!!!

Pohjois-Savon Muisti ry
Askarruttavatko muistiasiat? Muistiluotsin sijainen Leena tavattavissa alkusyksystä Yhdistystalo Warikolla Ahlströminkatu 22. Tule keskustelemaan muistiin, muistisairauksiin ja / tai aivoterveyteen liittyvistä asioista tai voit tulla kysymään sinua askarruttavista asioista. Ovi on avoinna ke 22.9 klo 10-14, to 23.9 klo 11-14, ti 28.9 klo 10-13 sekä ajanvarauksella. Pohjois-Savon Muisti ry, toimisto@psmuisti.fi, p.040 556 3586.

Varkauden Sydänyhdistys
Terveysmittaukset tiistaina 28.9.klo 9-11 Yhdistystalo Warikolla, Ahlströminkatu 22. Ilman ajanvarausta verenpaineen, verensokerin, hemoglobiinin, kolesterolin (myös erittelyt HDL, LDL, triglyseridi) sekä kehonkoostumuksen mittauksia pientä korvausta vastaan. Käteismaksu, jäsenkortilla jäsenalennukset. Adresseja on myynnissä mittausaikana, käteismaksu.

Varkauden Seudun hengitysyhdistys
Toimisto Warikolla Ahlströminkatu 22, auki tarvittaessa. Puhelimitse olemme tavattavissa nro 040-7181725.Uniapnea Klubi kokoontuu Warikolla ke 13.10.2021 kello 17.30 alkaen. Jatkossa kuukauden toinen keskiviikko. Vesivoimistelu tiistaisin kello 15.30 Uimahallin alakerrassa. Vetäjänä entinen liikunnanohjaaja. Hengitysliitto järjestää verkkoluentoja. Löydät ne hengitysliitto.fi sivuilta.

Varkauden seudun Allergia- ja Astmayhdistys ry
järjestää Ulkoillaan yhdessä -tapahtuman la 2.10. klo 11-14 Vaaputtajien majalla Tyyskänniemessä (opasteet Navitaksen parkkipaikalta, Wredenkadulta). Tarjolla on makkaranpaistoa ja mehua sekä lapsille maksuton onnenpyöräarvonta. Mukavan yhdessäolon lisäksi on kaikenikäisille ja -kuntoisille sopivaa ohjattua ohjelmaa: pelejä ja leikkejä sekä mielelle ja keholle rauhoittavia harjoituksia luonnossa. Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton. Tervetuloa!

Varkauden Invalidit ry
25.9. Naisten hemmottelupäivä klo 10:00 aamiainen, asahia, kauneuden hoitoa, istumajoogaa ja rentoutusta. Tapahtuma järjestetään yhdistystalo Warikolla, osallistumismaksu 5€ maksu toimistolle tai yhdistyksen tilille. 16.10. Miesten pelipäivä ja makkarakerho alkamisaika klo 11:00. Tapahtuma järjestetään yhdistystalo Warikon alakerrassa. 01.11.2021 Klo 18 Yhdistyksen syyskokous yhdistystalo Warikolla, tilana toimii Halli. Käsitellään sääntöjen määräämät asiat. Mikäli jäsen ei halua syntymäpäiväänsä julkaistavan it-lehdessä, on jäsenen ilmoitettava tästä yhdistyksen toimistolle. Muistathan myös yhdistyksen liikuntaryhmät! Maanantaisin curling/boccia klo 11.30-13.00. Tiistaisin sulkapallo klo 15.00-16.00. Keskiviikkoisin keilaus klo 16.00-17.00. Torstaisin uimahallilla salijumppaa, kuntosalia ja vesivoimistelua klo 9.45 alkaen. Toimisto avoinna ma-ke 9-13, puh: 040 760 8213.

LepU
Lauantai 25.9. kalajuoksun SM Leppävirran Laakunlampi klo 15.00-. 25.9. lauantai rantaongintakilpailu Leppävirran Kalmalahti klo 10.00. 26.9 Rantaonginnan avoimet TUL.n mestaruuskilpailut Joroisten Veneranta klo 10.00. 27.9. klo 17.00 Viikkokilpailut Leppävirran Urheilukenttä. Lajit toiveiden mukaisesti.

Warkauden seudun sosiaali- ja terveysjärjestöt ry
Tervetuloa! Kaikille avoin ja maksuton Arjen paletti-hyvinvointi-ilta to 23.9. klo 17-19 Warikolla. Teemana on Arjen Voimavarat. Vaihdetaan yhdessä ajatuksia ja tehdään hyvän mielen harjoituksia. Haluaisiko yhdistyksesi osallistua Arjen paletti- illan järjestämiseen? Vielä on aikoja vapaana tälle syksylle. Noudatamme Warikolla ajantasaisia turvallisuusohjeita, tulethan vain terveenä paikalle. Yhdistystalo Warikko, Ahlströminkatu 22, info@warikko.fi, puh 0405160778

Varkauden Seudun Epilepsiayhdistys ry
Yhdistyksen jäsenille keilausta Varkauden keilahallilla su 26.9. klo 14-15. Omavastuu 5 euroa. Ilmoittautuminen 24.9. mennessä Vesa-Pekalle puh. 040-748 9756. Tervetuloa!

Jos sinulla on alkoholiongelma,
voimme ehkä auttaa.
Varkauden AA-ryhmän
auttava puhelin 040 2554 596
www.aa.fi

Seurakunnissa tapahtuu

Varkauden Adventtiseurakunta
Maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 11-15 Kirpputori.
Maanantaisin klo 17 Leipähartaus ja leivänjako.
La 25.9. klo 10 Jumalanpalvelus, Veli Keronen.

Varkauden ev.lut. seurakunta
Tule mukaan
Jumalanpalvelukset
Su 26.9. klo 10 Messu, pääkirkko.
Su 26.9. klo 12 Messu, Kangaslammin kirkko.
Su 26.9. klo 14 Messu, Könönpellon srk-keskus.
Kuoppakankaan srk-keskus (Kuoppakankaankatu 11):
To 23.9. klo 18 Yhdessä elämään ryhmä.
Pe 24.9. klo 14 Varkauden invalidit ry:n liikuntasalivuoro. Klo 18 Miesten piiri.
Ma 27.9. klo 12 Elintarvikejakelu vähävaraisille.
Ti 28.9. klo 11 Diakoniatyön arkiateria vähävaraisille.
Klo 17 Nuorten avoin liikuntasalivuoro.
Ke 29.9. klo 13 Ikäihmisten kerho.
Könönpellon srk-keskus (Atolantie 1):
Keskiviikkoisin klo 18 Miesten piiri.
Ke 22.9. klo 12 Lähetyspiiri.
To 23.9. klo 8.30 Rukouspiiri.
Ke 29.9. klo 13 Ikäihmisten kerho.
Hannun sali (Savontie 3):
To 23.9. klo 18 Etsivien piiri.
Ma 27.9. klo 13 Ikäihmisten kerho.
Ma 27.9. klo 18 Askel piiri.
Ti 28.9. klo 13 Kommilan lähetyspiiri.
To 30.9. klo 14 Virsimiehet.
Haukankujan kerhotila (Haukankuja 1):
Su 26.9. klo 18 Ylistys- ja rukousryhmä.
Ma 27.9. klo 17 Raamattupiiri.
Ehtookellojen aikaan – hengellisten etsijöiden ryhmä
pääkirkossa la 2.10. klo 18, bibliodraamakerronta.
Diakonia kirppis (Kissakoskenkatu 5)
avoinna ti–ke klo 10–15, la 10–13.
Kuolleiden lasten muistopäivän hartaus to 23.9. klo 18, pääkirkko.
Hyvän sanoman ilta ti 28.9. klo 18 ”Ilmestyskirjan sanoma meille”,
luennoitsija Rauno Perälä, Kuoppakankaan srk-keskus.

Varkauden Helluntaiseurakunta
Ke 22.9. klo 18 Rukousilta.
To 23.9. klo 9-11 Pastori tavattavissa (käynti takaovesta).
Pe 24.9. klo 18 Sana ja rukous Keijo Lundberg (käynti takaovesta) klo 18 Tyttökerho Vapaakirkolla.
La 25.9. klo 14 Seikkailukerho Harjurannan luontokirkolla.
Su 26.9. klo 11 Jumalanpalvelus Seija Damski, Mikko Åkerlund.
Ti 28.9. klo 15 Raamattupiiri (käynti takaovesta).
Ke 29.9. klo 18 Rukousilta. Tervetuloa tilaisuuksiin rukoushuoneelle!

Varkauden Vapaaseurakunta
www.varkaudenvapaaseurakunta.fi
To 23.9. klo 18 Yhteyden ilta: alustus pastori Pekka Päivärinta,
vuorovaikutusta ja rukousta avoimin mielin.
Järjestää Varkauden yhteiskristillinen palvelu ry ja seurakunnat.
Pe 24.9. klo 13 Neulontakerho, Marketta Tuovisen kotona.
Pe 24.9. klo 18-20 Tyttökerho 1-6 luokkalaisille tyttöille.
Su 26.9. klo 12 Jumalanpalvelus, Veikko Tarvonen.
ViaDia-tori avoinna ma-pe klo 10-16. Kauppakatu 25.

Saimaan ort seurakunta
Varkaus:
La 25.9. klo 17 Ehtoopalvelus.
Su 26.9. klo 10 Liturgia.
Su 26.9. klo 17 Romanttisia syystuulia -konsertti srk-salissa.
Maria Bondarenko, Maria Mentu, Tiina Tirkkonen. Vapaa pääsy!
Ke 29.9. klo 13 Tiistaiseura.
Perheretki la 2.10. Vesileppikseen. Lounas, kirkkoesittely, kylpylä. Ilm. ortsaimaa.net.
Leppävirta:
Su 26.9. klo 13 Ekumeeninen rukoushetki Sorsakosken tapulilla. Kahvit Seuralassa. Ortsaimaa.net.

Radio Patmos
To 23.9. klo 9 Toimittajien tunti.
To 23.9. klo 15-17 Patmoksen iltapäivälive. Toni Randén.
Pe 24.9. klo 14.30 Lopunajat Raamatun ilmoituksessa. Jouko Koistinen.
La 25.9. klo 13.30 Itse ajattelijat. Timo Soini, Leif Nummela, Samuli Virtanen.
La 25.9. klo 14 Taivaan ja maan väliltä.
Ti 5.10. klo 13 Evankeliumia maahanmuuttajille venäjäksi.
Ma-pe klo 12-13 Suomi rukoilee.
Kuuntele ja ylläty: patmos.fi tai 94,4 tai 102,60 MHz.

Warkaus Majakka
Nuorisotyöntekijä Riku Rinne vierailee ti 5.10. klo 18 Kuoppakankaan työkeskuksessa.
Puhetta ja keskustelua: nuorten ja lasten elämänhaasteet sekä kristinuskon viesti
- Sun elämän on arvokas. Järj. Varkauden Yhteiskristillinen Palvelu ry.