Johan on tapahtumia 17. huhtikuuta

P-S Syöpäyhdistys ry Varkauden osasto
Riikaan 3.6.-6.6. naispaikka vapaana, mukaan mahtuu vielä. Sekä 3.7.-4.7. Tampere 2 tunnin opastus, Pyynikin kesäteatteri Nuotin vierestä,Sokos Hotelli Ilves, Louna Myllärit ravintolassa. Seuraavana päivänä Laukon kartano, Jukka Rintalan ja nykytaiteilija Marita Liulian suurnäyttelyt ja ruokailu siellä. Jos kysyttävää soita Helmi 0400937705.

Muistiluotsi
Avoinna tiistaista torstaihin klo 9-12 ajanvarauksella. Kaikille avoimet tapahtumat; SKIP-BO korttipelikerho ti 23.4 klo 13.00 sekä Yhdessä ja omin käsin-kerho to 25.4 klo 13.00.

Varkauden Eläkeläiset ry.
Ma. 22.4. on toinen Pääsiäispäivä, jota vietämme kukin tahollamme. Ke. 24.4. Warikolla aamutoimet taas normaalisti, boccia, tuolijumppa ja vieraanamme klo 10.00 JALKAHOITAJA. Kahvio ja kerhoarpajaiset. Kerhon jälkeen JOHTOKUNNAN kokous. Tervetuloa.

Varkauden sotainvalidi- sotaveteraani- ja rintama-
veteraaniosastoihin kuuluvat ja sotaorvot saattajineen
Valtakunnallisena veteraanipäivänä la 27.4. on hartaus Pääkirkossa klo 12. Seppelten lasku Pirttiniemen sankarihaudoilla klo 12.20. Ohjelmallinen lounas seurakuntasalissa klo 12.45. Lounaalle ilmoittautuminen to 18.4. mennessä Riitta-Leenalle puh 0443726941. Kangaslammilla tapahtumat alkavat klo 11.30 sankarimuistomerkillä ja hartaus kirkossa klo 12, jonka jälkeen kahvitilaisuus. Sydämellisesti tervetuloa!

Varkauden Seudun Mielenterveysväki/Mielitupa
tiedottaa
Ke 24.4. klo 14-18 Tietopäivä kirjastolla (auditoriossa). Teema: Kokemusasiantuntijuus mielenterveys- ja riippuvuustyössä. Päivän ohjelmassa riippuvuus- ja mielenterveysasiantuntijoita sekä kokemusasiantuntijoita.
Päivä koostuu:
klo 14-14.45 ”Päihdeklinikka ja mielenterveyspalvelut” Varkauden kaupunki
klo 15-15.45 ”Kokemusasiantuntijuuden monet mahdollisuudet riippuvuustyössä” Riippuvuustyön kehittämisyksikkö
klo 16-16.45 ”Kokemus-asiantuntijuus matalan kynnyksen kohtaamispaikoissa” Mielitupa ja Työterapinen yhdistys
klo 17-17.45 ”Kun yksi sairastuu, monen maailma muuttuu” Savon mielenterveysomaiset - FinFami ry TERVETULOA!

StoraEnson Varkauden Eläkeläiset ry
Yhteistapaaminen ke 24.4. klo 12.00 kirjaston kokoustilassa.Vieraana Paavo Lappalainen Seniorien ATK-yhdistys Savonetti ry. Tervetuloa!

StoraEnson Varkauden Eläkeläiset ry
Vielä on muutama lippu Suu Messingillä esitykseen Varkauden Teatteriin lauan-taille, 4.5.2019, klo 18:00. Tervetuloa mukaan katsomaan esitystä ja nauttimaan yhdistyksen jäsenilleen tarjoamasta väliaikakahvista. Sitovat ilmoitautumiset maanantaihin, 22.4.2019 mennessä sekä lisätiedot osoitteessa: Hilkka Koponen puh 0400 882 176 tai S-posti koponhil@gmail.com

StoraEnson Varkauden Eläkeläiset ry
Ykkösmatkojen tarjoama matka ihastuttavaan Slovenia–Portoroziin kutsuu yhdistyksemme jäseniä 9.-16.10.2019. Majoitus tasokkaassa 4 tähden hotellissa rannan tuntumassa, kylpyläosaston lisäksi tarjolla monipuolisia palveluja. Matkalla mahdollisuus osallistua monipuolisen retkivalikoimaan. Lähde mukaan Välimeren upeaan lomakohteeseen Portoroziin nauttimaan Adrian meren terveellisestä ilmastosta. Matkoja on varattu rajattu määrä. Sitovat ilm. ma 20.5.2019 mennessä sekä lisätiedot: Hilkka Koponen puh 0400 882 176 tai S-posti koponhil@gmail.com

Varkauden seudun psoriayhdistyksen
kokous 29.4.2019 klo 17.00 Warikolla, Ahlströminkatu 22. Päätetään yhdistyksen lopettamisesta ja sen aiheut-tamista toimenpiteistä. Tervetuloa! Hallitus

Varkauden Seudun Hengitysyhdistys
Vesivoimistelu tiistaisin Uimahallin alakerrassa klo 15.30.-16.30. Uniapneaklubi ke 8.5.2019 kello 17.30 Varikolla Ahlströminkatu 22. Lähde mukaan Pieksämäen yhdistyksen matkalle Olavinlinnaan EloJubilee-konsertiin la 17.8.2019 kello 19 esiintyy Tuure Kilpeläinen&Kaihon karavaani. Tarkemmat tiedot ja ilmoittautuminen puh. 040-5192816 10.5.2019 mennessä. Ulkoiluiltapäivä Kotkatharjun ulkoilualueella Joroisissa Kotkanmajalla ma 20.5.2019 kello 13 alkaen. Tarjolla makkaraa ja kahvi. os. Kotkatlahdentie 186.

Jos sinulla on alkoholiongelma,
voimme ehkä auttaa.
Varkauden AA-ryhmän
auttava puhelin 040 2554 596.

Seurakunnissa tapahtuu

Varkauden Adventtiseurakunta
Ke 17.4. ja to 18.4. Kirpputori klo 11-16. La 20.4. Jumalanpalvelus klo 10, Riitta Kolari, Maija Malinen.

Saimaan ort seurakunta
Varkaus:
To 18.4. klo 17 suuren torstain ehtoopalvelus ja liturgia.
Pe 19.4. klo 14 suuren perjantain ehtoopalvelus. Klo 17 suuren lauantain aamupalvelus. Kristuksen hautauspalvelus.
La 20.4. klo 10 suuren lauantain ehtoopalvelus ja liturgia. Klo 23.30 puoliyöpalvelus, aamupalvelus ja liturgia. Herran Pääsiäinen! Ilm.pääsiäisyön monipuoliselle aterialle seurakuntasalilla, hinta 15 e/hlö 18.4.mennessä, puh. 040 502 1934.
Su 21.4. klo 16 suuri ehtoopalvelus. XB! Ti 23.4. klo 9-11 EU:n ruoka-avun jakelu vähävaraisille. Oma kassi mukaan!
To 25.4. klo 9 koululaisliturgia.
Leppävirta:
To 18.4. klo 9 suuren torstain aamupalvelus.
Ma 22.4. klo 9 Pääsiäisliturgia.
Joroinen:
Ti 23.4. klo 9 liturgia ja vedenpyhitys. Pyhäkön praasniekka. Pyhän Georgios Voittajan muistopäivä.
Pieksämäki:
Pe 19.4. klo 13 suuren perjantain ehtoopalvelus.
Ma 22.4. klo 9 perheliturgia.
Pe 26.4. klo 10 koululaisliturgia. Lisää:ortsaimaa.net

Varkauden ev. lut. seurakunta
Ke 17.4. klo 10 lasten pääsiäiskirkot Rauhanyhd. Repokankaantie 35 ja Könönp. srk-talossa. Klo 16.30 lähtö kävelylle Ahlströminkatu 19. Klo 18 hiljaisen viikon iltakirkko Könönp. srk-talossa.
To 18.4. klo 8.30 rukoushetki Navitas, huone 1A344. Klo 10 lasten pääsiäiskirkko Kuoppak. työkesk. Klo 13 Sley:n lähetyspiiri Kuoppak. työkesk. Klo 18 kiirastorstain ehtoollinen Pääkirkossa ja Kangasl. kirkossa.
Pe 19.4. klo 10 sanajumalanpalvelus Pääkirkossa ja klo 12 Kangasl. kirkossa. Klo 15 Kristuksen kuolinhetken hartaus Kuoppak. työkesk.
La 20.4. klo 23 pääsiäisyön messu ja iltapala Kuoppak. työkesk.
Su 21.4. klo 10 messu Pääkirkossa. Klo 12 messu Kangasl. kirkossa. Klo 14 messu ja Rauhanyhd. kirkkopyhä Könönp. srk-talossa. Klo 18 ankkurimessu Kuoppak. työkesk.
Ma 22.4. Klo 10 messu Pääkirkossa. Klo 13 messu Toukolassa.
Ti 23.4. klo 11 arkiateria kanakeitto 3 € Kuoppak. työkesk. Klo 18 Hyvän sanoman ilta Kuoppak. työkesk.
Ke 24.4. klo 18 evankelista Anne Pohtamo Pääkirkossa.

Varkauden Helluntaiseurakunta
Ke 17.4. klo 17 Rukoushetki, klo 18 Rukousilta Markku & Soili
To 18.4. klo 9-11  Toimistoaika
Pe 19.4. klo 15 Pitkäperjantain jumalanpalvelus, Antero ja Ari, Tarja R., klo 17.30 Lähtö nuorten Kohtauspaikkaan Leppävirralle, klo 18 Ei Keijon Sana & Rukous -piiriä (!), tyttökerho Vapaakirkossa
Su 21.4. klo 11 Pääsiäisjumalanpalvelus ja kastejuhla, Samuel, Akasia, KarismaBrass, klo 11.15 KIDS-pyhis

Radio Patmos
To 18.4. klo 9 Toimittajien tunti. Viikon puheenaiheet. Uusinta pe 19.4. klo 17.
To 18.4. klo 11 Kiirastorstai Jerusalemissa.
Pe 19.4. klo 10 Kristuksen kärsimys ristillä.
Su 21.4. klo 21.30 Taivaan ja maan väliltä.
Ma 22.4. klo 8.45 Israelin uutisviikko. Ylen ent. Lähi-idän kirjeenvaihtaja Rony Molar.
Ma-pe klo 8-11 Patmoksen aamu. Ma-pe klo 12-13 Suomi rukoilee.
Ke 24.4. klo 18 Uskon puolesta live. Pasi Turunen.
Radio Patmos: 94,4 tai 102,60 MHz sekä netissä radio.patmos.fi tai radiot.fi. Asiaa ajallemme 24/7.

Varkauden Vapaaseurakunta
www.varkaudenvapaaseurakunta.fi
To 18.4. klo 18 Kiirastorstain ehtoollishetki.
To 18.4. klo 19 Seurakunnan virallinen kokous jäsenille.
Su 21.4. klo 12 Pääsiäisjuhla, Sari ja Harri Miettinen.
Tervetuloa!