Johan on tapahtumia 12. helmikuuta

Varkauden Sotainvalidit ry
Vuosikokous on to 20.2. 2020 klo 10 Hannun salissa Savontie 3 Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Tervetuloa. Johtokunta

SPR Varkauden osasto
Tervetuloa päiväkahveille Punaisen ristin Varkauden osaston tiloihin maanantaina 17.2.2020 klo 14.00-17.00. Kahvin ja kääretortun lisäksi tarjolla osaston ystävätoiminnan esittelyä sekä lyhyt auttajakurssi (hätäensiaputaitoja). Muuhunkin osaston toimintaan mahdollisuus tutustua. Meidät löytää osoitteesta Osmajoentie 9-11, kadun puolelta.

Sak:n Varkauden Paikallisjärjestö
järjestää pilkkikilpailut 23.2 klo 9-13 Niemilomissa, ruokatarjoilu. Ilmottautumiset 17.2 mennessä jukka.hayrinen@pp.inet.fi tai 0400918751 osallistumismaksu on 10 euroa.

Varkauden Latu ry
Hiihtomaja Honkapirtti on nyt avoinna hiihtokaudella viikonloppuisin la-su klo 10.00-16.00 välisenä aikana sekä koko hiihtolomaviikon klo 10.00-16.00. Tervetuloa, poikkea ladulta mehulle tai kahville!

Varkauden Eläkeläiset ry
kokoontuvat laulu, liikuntaryhmä ja sketsi harjoituksiin ma 17.2. klo 9.00 Warikolle. Uimahallille salijumppaan klo 12.45-13.30 ja vesijumppaan klo 13.30-14.45. Ke 19.02. kerhossa Warikolla boccian heittoa ja kokeilemme biljardin peluuta klo 8.45-9.30, venyttelemme tuolijumpassa 9.30-10.00 ja klo 10.00 lakiasioihin vastailee Kreettastiina Isohanni-Niiranen. Mitä edunvalvonnan näkökulmasta on huomioitava, kun vanhenemme? Miksi tehdä testamentti? Kahvia ja arpoja tarjolla. 14.02.Warkaus-Sali Varkauden Eläkeläiset ry:n 60-vuotisjuhla. Klo 12-13 onnittelujen vastaanotto ja kahvi, klo 13-14.30 juhlimme salissa ja klo 14.30-16.00 pistämme jalalla koreasti Aurinkoisten tahtiin. Vapaa pääsy! Tervetuloa!

Varkauden Seudun Omaishoitajat
Vertaistukitapaaminen to 13.2.2020 klo 12-14 Warikolla. Vammelin uusissa tiloissa (Ahlströminkatu 22) Yht. Mirja 050 464 1889 tai Milla 050 449 1178. Tervetuloa joukolla mukaan.

Stora Enson Varkauden Eläkeläiset ry ja Varkauden Karjalaseura ry
järjestävät Kaiken Kansan iltapäivätanssit Laskiaissunnuntaina 23.2. klo 15-18 Varkauden Klubilla Ahlströminkatu 13 (Uimahallin vieressä). Tervetuloa tanssimaan ja kuuntelemaan! Elävää musiikkia tarjoaa Varkauden Huuliharppuyhtye ja Stora Enson Varkauden Eläkeläisten lauluryhmä. Sisäänpääsymaksu 3 euroa.

Warkauden seudun sosiaali- ja terveysjärjestöt ry
Kaikille avoin ja maksuton Arjen paletti -hyvinvointi-ilta to 13.2. klo 17-19. Tarjolla on ystävänpäiväteemalla sydänystävälliset kahvit. Tervetuloa viihtymään! Porinakerho ke 19.2. klo 16-17.30. Porinakerho on yhdistysten vastuuihmisten oman hyvinvoinnin ja jaksamisen edistämisen vertaisryhmä. Yhdistystreffit ti 18.2. klo 14-15.30 Teemana jäsenten aktivointi mukaan toimintaan. Yhdistystalo Warikko, Ahlströminkatu 22, info@warikko.fi, p. 040 5160 778, www. yhdistystalowarikko.fi

Suomen Migreeniyhdistys ry
(yhdessä Suomen Kivun kanssa) Fibro, migreeni, hermokipu, horton, selkäsärky? Monen sairauden yhteinen tekijä on kipu. Tervetuloa kipuvertaisryhmään ma 17.2. klo 17.30-19.00 Yhdistystalo Warilkolle (Ahlströminkatu 22). Vertaisryhmä on vertaistuellista keskustelua ja kohtaamisia kipuihmisille ja heidän läheisilleen arkielämän termein. Ryhmä on kaikille avoin, eikä edellytä yhdistysten jäsenyyttä. Lisätietoja Sirpalta, migreeni.varkaus@gmail.com tai 0405160778.

Stora Enson Varkauden Eläkeläiset ry
Lähde virkistymään ja löytämään liikunnan ilo Tanhuvaarasta 18.3.-20.3.2020. Retkeen sisältyy päivittäin 5 h ohjattua ohjelmaa (liikuntaa, luentoja, rentoutumista) ja lisäksi kuntosalin ja uimahallin käyttö. Majoitus on täysihoidolla kahden hengen huoneissa. Varmista paikkasi ilmoittautumalla tiistaihin 18.2.2020 mennessä. Lisätiedot Hilkka Koponen puh 0400 882 176, S-posti koponhil@gmail.com , lisätietoa https://stora-enso-varkauden-elakelaiset.webnode.fi/

Varkauden Eläkeläiset ry
On risujen ja ruusujen aika ma.17.2 Warikolla, kaikki juhlissamme esiintyneet ja talkoisiin osallistuneet, istahdamme alas ja nautimme kahvit sekä käymme läpi juhlamme, missä onnistuimme, mikä olisi pitänyt tehdä toisin!

Varkauden Eläkkeensaajat ry.
Kerhomme kokoontuu ke 19.2. klo 13.00 Kuoppakankaan seurakuntakeskuksessa. Esiintyjinä omaa väkeä, teemalla ”kyvyt esiin”. Ilmainen kahvitarjoilu päättyy klo 12.45. Teatterilippuja myynnissä Tyttö ja varis näytökseen ke 1.4. klo 12.00, sekä ilmoittautumiset risteilylle Varkaus-Kuopio-Varkaus, kesäkuussa. Uudet jäsenet tervetuloa, teitä odottaa yllätyslahja. Tietoa toiminnasta nettisivuilla. www.varkaus.elakkeensaajat.fi Kysyttävää, niin soita puh.0400-301619. Tervetuloa, nähdään. Terveisin Heikki

Leppävirran Urheilijat
Talviduathlon Joroisissa lauantaina 15.2 klo 12.00 Joroisten urheilukenttä Lajeina on hiihto+juoksu. Kisassa pystyy myös ottamaan osaa pelkkään hiihtoon ja molemmat tyylit ovat käytössä. Kisat ovat kaikille avoimet.Sarjoja on kaikille, säävaraus Sunnuntaina 16.2. pilkitään Joroisselällä klo 10.00 alkaen. Lisätiedot Jorma Rajakannas 040 5287131.

Varkauden seudun senioriopettajat ry
Muistattehan, että vuosikokous on tiistaina 18.2. klo 12 Ravintola Tyyskänhovissa. Kokouksen esityslista on tammikuussa lähetetyssä jäsenkirjeessä. Kokouksen aluksi yhdistys tarjoaa lounaan. Tervetuloa kokoukseen! Korjaus toimintasuunnitelmaan. Teatteri ”Tyttö ja varis” on ke 22.4. klo 12 (ei 16.4.) Sitovat ilmoittaumiset ti 31.3. mennessä Liisalle (0408219990) tai Kaijalle (0505118699).

Varkauden Seudun hengitysyhdistys
toimisto Warikolla Ahlströminkatu 22 auki ke 12.2., 11.3. ja 18.4.2020 kello 14-17. Puhelimitse olemme tavattavissa nro 040-7181725. Vesivoimistelu Uimahallin alakerrassa tiistaisin kello 15.30 alkaen. Uniapneaklubi Warikolla ke 12.2., 11.3., 8.4. ja 13.5.2020 kello 17.30 alkaen. Kevään aikana järjestettävät luennot ilmoitetaan myöhemmin. Tervetuloa mukaan!

Healing Rooms Rukousklinikka
Tiistaina 18.2. klo 18-20 kristillinen Rukousklinikka, Kauppakatu 24, Varkaus. Jokainen voi tulla, ilman ajanvarausta. Rukousklinikalla rukoillaan parantumisen puolesta. Jos Sinulla on sairautta, masennusta, vastoinkäymisiä tai kaipaat rukoustukea, anna Jumalalle mahdollisuus auttaa. Rukousklinikalla palvelevat HR-koulutetut ja oman seurakuntansa suosittamat kristityt. HR-Rukousklinikka on ilmainen, luottamuksellinen, avoin ja yksilöllinen. Lisätiedot: www.healingrooms.fi

Varkauden Eläkkeensaajat ry
18.5.-23.5. matka keväisen kauniiseen Tarttoon-Riikaan-Pärnuun. Ilm. 10.3. mennessä. Kesäristeily 8., 9., 10.6. Varkaus-Alahovin viinitila-Varkaus. Tied. ja ilm. molempiin matkoihin puh. 045 120 3105/Irma.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys
Varkauden paikallisosasto ja kiinnostuneet
Rauman matka 3.-4.7. Lähtö pe 3.7 klo 10 matkakeskus. Jyväskylässä Viherlandiassa kahvit sekä mahdollisuus taimiostoksiin. Illalla majoittuminen Scandic Rauma hotelliin, ruokailu hotellissa. La 4.7. aamiainen hotellissa huoneiden luovutus ja lähtö opastetulle Rauman kierrokselle, moderni Rauma bussilla vanha Rauma jalkaisin, porrastetusti kuuluisat munkkikahvit vanhan Rauman Kaffebarissa. kotimatkalla puolenpäivän jälkeen lounas Huittisissa Kivikylän kotipalvaamossa Varkaudessa arvioidusti alkuillasta. Ilm. Helmi 0400937705.

Muistiluotsi
Kaikille avoin Skip-bo korttipelikerho ke 19.2 klo 13.00 Yhdistystalo Warikolla. Toimisto avoinna ti-to klo 9-12 ajanvarauksella 0405563586. Yhdistystalo Warikko (Ahls-tröminkatu 22). Tervetuloa!

Jos sinulla on alkoholiongelma,
voimme ehkä auttaa.
Varkauden AA-ryhmän
auttava puhelin 040 2554 596.
www.aa.fi

Seurakunnissa tapahtuu

Varkauden Adventtiseurakunta
Ke ja to klo 11-15 Kirpputori
La 15.2. klo 10 Jumalanpalvelus, Raija Flink-Konttinen, Jouni Konttinen
Ma 17.2. klo 17 Hartaustilaisuus ja leivänjako

Varkauden Helluntaiseurakunta
Ke 12.2. klo 13 Israel-rukouspiiri, klo 18 Rukousilta, Matti Rouhiainen
To 13.2. klo 9-11 Toimistoaika
Pe 14.2. klo 10-14 Pastori paikalla Löytötori Helmessä,
klo 18 Keijon Sana & Rukous, Seikkailukerho
Su 16.2. klo 11 Lähetysjumalanpalvelus, mamu-videodokumentti, Ari Kauhanen, Samuel Autio, klo 11.15 KIDS-pyhis, klo 16 Avoin avioparisolu
Ma 17.2. klo 18 Uskon ABC, Jumalan Sana – Raamattu, Ari Kauhanen
Ti 18.2. klo 16 Avoin raamattupiiri, Soili Tolvanen

Varkauden ev.lut. seurakunta
Tule mukaan
Hannun sali Savontie 1:
Keskiviikkoisin Pro-miehet klo 19.
To 13.2. klo 18 Etsivien piiri.
Su 16.2. klo 15 Siioninvirsiseurat.
Haukankuja 1 kerhotila:
Su 16.2. klo 16–17 Pyhäkoulu 4–12-vuotiaille. Klo 18 Ylistys- ja rukousryhmä.
Ma 17.2. klo 17 Raamattupiiri.
Kangaslammin kirkko:
Su 16.2. klo 12 Sanajumalanpalvelus.
Ti 11.2. klo 14–16 Kappelin avoimet ovet. Toimintaa eri ikäisille.
To 18.2. klo 13 Ikäihmisten kerho.
Kuoppakankaan srk-keskus:
Arkiaamuisin aamurukouspiiri klo 7.
Ke 12.2. klo 13 Hyvän olon kerho. Klo 13 Ikäihmisten kerho.
Pe 14.2. klo 9.30 Villit pillit – lasten urkukonsertti. klo 18 Miestenpiiri.
La 15.2. klo 10–12 OLE YSTÄVÄ – Yhteisvastuutapahtuma lapsiperheille.
Myynnissä vanhoja kerhokalusteita.
Su 16.2. klo 14 Messuavustajakoulutus. Klo 18 Ystävyyden ankkurimessu.
Ma 17.2. klo 11 Vähävaraisten elintarvikejako. Klo 13 Lähetyspiiri, mukana Tapani Majuri.
Klo 17.30 Syvemmälle messuun: johdanto-osa. Kahvitarjoilu. Lopuksi iltahartaus. Klo 18 Askelpiiri.
Ti 18.2. klo 11 Eiserin eläkeläiset. Klo 11 Vähävaraisten arkiateria 3€ (Lihapullat).
Könönpellon srk-keskus:
Ke 12.2. klo 13.30 Ikäihmisten kerho.
To 13.2. klo 8.30 Aamun rukouspiiri. Klo 18 Miestenpiiri.
Su 16.2. klo 18 Keskustelu- ja raamattupiiri.
Ma 17.2. klo 9 Tuolijumppa.
Ke 19.2. klo 12 Lähetyspiiri.
Puurtila:
Ke 19.2. klo 17 Kaiken kansan peli- ja saunailta.
Pääkirkko:
Su 16.2. klo 10 Messu.
To 20.2. klo 12 Pääkirkon torstai: Keskipäivän musiikkihetki &
diakoniatyön neulojaiset, päiväkahvit.

Varkauden Vapaaseurakunta
Laivalinnankatu 5-7
www.varkaudenvapaaseurakunta.fi
To 13.2. klo 18 Rukousilta, Aarne Bollström.
Su 16.2 . klo 12 Jumalanpalvelus, Veikko Tarvonen.
Ma-pe klo 10-16 ViaDia-tori, Kauppakatu 24. Tervetuloa!

Saimaan ort seurakunta
Varkauden kirkko:
Ti 18.2. klo 12 Ikonipiiri.
Su 23.2. klo 18 Sovintosunnuntain blini-ilta.
Varaa paikkasi puh. 040 061 9677. Ilta on avoin kaikille kiinnostuneille.
Leppävirran tsasouna:
To 13.2. klo 13 Torstaikerho.
Pieksämäen kirkko:
La 15.2. klo 9 Liturgia ja litania. Sielujen lauantai. Ortsaimaa.net.

Radio Patmos
To 13.2. klo 9.00 Toimittajien tunti.
Ma klo 8.45 Israelin uutisviikko. Rony Molar.
Ma-pe klo 8-10 Patmoksen aamu.
Ma-pe klo 12-13 Suomi rukoilee.
Ti klo 20 Radioraamattukoulu. Timo Keskitalo.
Ke klo 18 Uskon puolesta. Pasi Turunen.
Kuuntele: 94,4 tai 102,60 MHz tai radio.patmos.fi. Asiaa ajallemme 24/7.