Johan on tapahtumia 15. kesäkuuta

Johan On Tapahtumia

Julkaistava teksti tulee lähettää viimeistään maanantaina klo 12.00 mennessä osoitteeseen aineisto@sinunsavo.fi
Ilmoitusten maksimipituus on 500 merkkiä, ylimenevältä osalta toimituksella on oikeus lyhentää tekstiä.

Sydänsavon Proseniorit
Tavataan 16.6. klo 13.00 Kaatron laavulla Suonen-joella frisbegolfin merkeissä! Kesäteatteriretkelle "Taivaan tulet" pari lippua jäljellä. Lähtö Varkaudesta klo 14.40 keskusliikenneasemalta ja Leppävirralta Unnukasta klo 15.00! Kaikki mukaan, ei tarvitse olla jäsen! Lisätietoja 040-5468669/Tuula.

Stora Enson Varkauden Eläkeläiset ry
RUSKAMATKA RUKALLE 20.9.-26.9.2022. Tervetuloa myös yhdistyksen ulkopuoliset henkilöt mukaan ruskamatkalle Rukalle rentoutumaan ja patikoimaan Rukan ympäristöön. Rukan monipuolisista vaellusreiteistä ja -poluista löytyy Karhunkierroksen lisäksi monia muita upeita reittejä, joihin lähdemme ryhmänä tutustumaan. Matkaan sisältyy myös päivän retki Oulangan kansallispuistoon. Majoitus on puolihoidolla Scandic Rukahovin 2-hengen superior huoneissa. Matkan vastuullinen järjestäjä on Linja-autoliike E. Ahonen. Sitovat ilmoittautumiset 30.6.2022 mennessä ja lisätiedot osoitteessa: Hilkka Koponen puh 0400 882 176 tai S-posti koponhil@gmail.com lisätietoa https://stora-enso-varkauden-elakelaiset.webnode.fi/

Varkauden seudun Allergia- ja Astmayhdistys ry
järjestää Vekara-Varkaus -viikkoon liittyvän tapahtuman, Ötökkätyöpajat leikki-ikäisille, koululaisille ja koko perheelle, perjantaina 17.6.2022 klo 10.00, 12.00 ja klo 14.00. Lähtö kierrokselle Navitas 1, Wredenkatu 2, ulko-oven edestä. Vapaa pääsy, yhteen työpajaan mahtuu 15 lasta vanhempineen saapumisjärjestyksessä. Tutkija Juha Jantunen Allergia-, Iho- ja Astmaliitosta kerää lasten kanssa luonnosta erilaisia ötököitä, joita tunnistetaan ja tutkitaan mikroskooppien avulla. Ulkona ötököitä kerätään puoli tuntia ja tutkitaan sen jälkeen sisätiloissa. Tervetuloa!

Pohjois-Savon syöpäyhdistys Varkauden osasto
Lähtö Visby 10.7. klo 9.30 Leppävirta Unnukka ja klo 10.00 Matkakeskus Varkaus. jos kysyttävää soita Helmi 0400937705 pari paikkaa vielä vapaana. 30.7. Mikkeli Naisvuori Mitä kuuluu Marja-Leena. Lounas Punaisen piipun kievarissa, ilmoittaudu Helmille.

Varkauden Eläkeläiset ry
Keskiviikkoisin klo 9.00 pelataan petanq-peliä Keskuskentän jääkiekkokaukalossa koko kesän ajan. 16.6. Torstaina kokoonnumme Kommilan S-Marketin parkkipaikalla klo 11.00. Siitä lähdemme kävellen tutustumaan Kommilan alueen luontoon ja Komminselän rannassa olevaan Jukka Itkosen “raittiin”. Voimme myös kokeilla uusia “kuntoportaita”. Säävaraus. Yhdistyksen kotisivun osoite: yhdistykset.elakelaiset.fi/varkaus. Eläkeläiset ry:n Savon Aluejärjestön kotisivun osoite on: yhdistykset.elakelaiset.fi/savo. Käykääpä tutustumassa sivuihin.

Varkauden Eläkeläiset ry
Hei kaikki Varkauden eläkeläiset! Osallistumme ”Kulje kanssain” laivaristeilylle 13.-14.9.2022 Helsinki-Tallinna-Helsinki. 13.9 lähdemme matkaan hyvissä ajoin ja vierailemme ennen satamaan menoa Matti Semin luona eduskunnassa. Sinun ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen voidaksesi osallistu risteilylle. Paikkoja on vielä vapaana. Jos sinua kiinnostaa, voit soittaa minulle. Kerron vapaana olevista hyteistä ja niiden hinnoista ja muutakin informaatiota matkasta. 0505749338, terv. Erkki Aali Matkavastaava.

Varkauden Eläkkeensaajat ry
Kesäajan toimintaa. 6.7. klo 12.00 menemme Kallioniemen perinteiselle rantakalalle. 14.7. Kesäteatteri "Ränssin kievarin Kaunis Anna". Elokuun aloitamme Särän (lammasta) syönnillä Lemillä. HUOM. HUOM. Aika muuttunut päivää aikaisemmaksi eli 9.8. Mukaan myös ei jäsenet. 17.8. Puurtilan kodalla paistamme makkaraa. 23.8. Maaningalla jo perinteeksi tullut piirin kesäpäivä. Osallistumismaksu 10,00€. Yhdistys maksaa matkan. Matkalle ilmoittautumiset Irmalle. Pankaahan päivät kalentereihinne ylös. Ilmoittautumiset ja tiedustelut puh. 045 120 3105/Irma Kolehmainen.

Varkauden Invalidit ry
Tiistai Sulkapallo viimeisen kerran 14.6., syksyn jatko ilmoitetaan myöhemmin.Keskiviikko keilaus viimeinen vuoro 22.6., syksyn alku ilmoitetaan myöhemmin.Mikäli jäsen ei halua syntymäpäiväänsä julkaistavan it-lehdessä, on jäsenen ilmoitettava tästä toimistolle.
Toimisto avoinna ma-ke klo 9-13, to-pe vain puh puh 040 760 8213. Toimisto suljettu ajalla 28.6-31.7.

LepU
La 18.6. Ruutanaonginnan SM Leppävirran Ruutanalampi klo 10.00 alkaen, siirtyminen lammelle klo 9.45. Kokoontuminen Alapihan kaukalon parkkialueelle. Su 19.6. klo 16.30 Joroisten Veneranta. Moukarikilpailu to 16.6. Alapihan kenttä klo 17.00. Normaali moukari ja vauhditon, tilastokelpoinen. Renkaanheitto klo 16.00. Su 19.6. Rulladuathlonin SM Leppävirran Takkula. Rullailumatka 5,8 km, juoksu 3 km. Lisäksi on henkilökohtaiset rullamatkat ja sprintit. Kaikki rullavälineet käytössä, myös kickbike, lisäksi hölkkä ja kävely. Kilpailu alkaa klo 12.00. Viikkokilpailut ma 20.6 klo 18.00. Lajit 40 ja 60 m, 400 m, 1500 m, pallonheitto, kuula, kiekko. Tilastokelpoiset.

Jos sinulla on alkoholiongelma,
voimme auttaa.
Varkauden AA-ryhmän
auttava puhelin 040 373 8362
www.aa.fi

Seurakunnissa tapahtuu

Varkauden Adventtiseurakunta
Maanantaisin klo 17 Leipähartaus ja leivänjako koko kesäkuun. La 18.6. Aluejuhlat Siikasalmella.

River Varkaus seurakunta
Keskiviikkona 15.6. kotiryhmä klo 17:30-19:30 Sanaa & Seuraa & Syötävää, Nakskovinkatu 5 B. Aikavälillä 19.-26.6. olemme Jumalan Tuli kesäkonferenssissa Ulkoniitynkuja 6, Vantaalla. Hepr. 12:29 sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli. Ap. t. 2:3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Lähde mukaan ja saa Pyhän Hengen kosketus kokouksissa. Majoituksesta lisätietoa; riverchurch.fi tai 045-1241233 Vuokko. Sydämellisesti tervetuloa!

Saimaan ort seurakunta
Varkaus: Su 19.6. klo 10 Liturgia. Isä Risto Käyhkö. Joroinen: Tsasouna ja kirkkokahvila avoinna kesä-elokuussa to-su klo 11-17. Lue lisää: stgeorge.fi. Pieksämäki: To 23.6. klo 16-18 Lukijoiden kesäkurssi. Kanttori Maria Mentu ohjaa. Tervetuloa harjoittelemaan lukemisen perusteita! La 25.6. klo 17 Vigilia. Su 26.6. klo 10 Liturgia. Ortsaimaa.net.

Varkauden Helluntaiseurakunta
Ke 15.6. klo 18 Rukousilta. To 16.6. klo 9-11 Toimistoaika, pastori tavattavissa (käynti takaovesta), klo 13-18 Vekara Varkaus. Pe 17.6 klo 10-16 Vekara Varkaus Aikamatka-seikkailu Luvattuun maahan ja Hauskat pelit Helluntaiseurakunnassa. Lähdöt puolen tunnin välein.
klo 18 Sana ja rukous Keijo Lundberg (käynti takaovesta). Su 19.6. klo 11 Elämä ja Valo tilaisuus Kyösti ja Tanja Nyman, Mikko Åkerlund. Ke 22.6. klo 18 Rukousilta.JUHANNUKSEN AIKANA EI OLE TILAISUUKSIA RUKOUSHUONEELLA.Tervetuloa tilaisuuksiin rukoushuoneelle!

Varkauden Vapaaseurakunta
www.varkaudenvapaaseurakunta.fi
Su 19.6. klo 12 Jumalanpalvelus, Otto Tuovinen. Su 26.6. Ei tilaisuutta Pe-Su 1.-3.7. Vapaakirkon kesäjuhlat Tampereella: www.kesajuhlat.fi. ViaDia-tori avoinna ma-pe klo 10-16 Kauppakatu 25.

Varkauden ev.lut. seurakunta
Lapsiparkki 3-6-vuotiaille palvelee läpi kesän torstaisin klo 16.30–19 välisenä aikana Kuoppakankaan srk-keskuksella. Ilmoittautuminen ke klo 12 mennessä p. 040 501 4950 (txt). Elintarvikejakelu ma 20.6. klo 12 Kuoppakankaan srk-keskus. Juhannusjuhla Puurtilassa pe 24.6. klo 17. Kokko klo 19. Kysy kyytiä diakoniatoimistosta pe 17.6. mennessä p. 040 701 6630. Kansanlaulumessu su 26.6. klo 10 pääkirkko.Kesähartaus ke 29.6. klo 9 Luttilan kappeli. Muut tilaisuudet varkaudenseurakunta.fi/tapahtumat

Radio Patmos
To 16.6. klo 9 Toimittajien tunti. To 16.6. klo 11 Kirkkolaivan suunta. Anssi Simojoki. To 16.6. klo 18.05 Itse ajattelijat: Raamattu. Niilo Räsänen, Timo Soini, Leif Nummela. Pe 17.6. klo 13:15 Lähimmäisen lähellä: Alemmuuden tunteesta itseluottamukseen. Riitta Lemmetyinen. Pe 17.6. klo 14.30 Ihmeellinen Raamattu. Exodus, autiomaavaellus alkaa. Jouko Koistinen. La 18.6. klo 14 Taivaan ja maan väliltä. Ma 20.6. klo 8.45 Israel –uutisviikko. Rony Smolar. Ma-pe klo 12-13 Suomi rukoilee. Ma-pe klo 15-17 Patmoksen iltapäivälive. Kuuntele ja ylläty: patmos.fi tai 94,4 tai 102,60 MHz.