Johan on tapahtumia 28. syyskuuta

Johan On Tapahtumia

Julkaistava teksti tulee lähettää viimeistään maanantaina klo 12.00 mennessä osoitteeseen aineisto@sinunsavo.fi
Ilmoitusten maksimipituus on 500 merkkiä, ylimenevältä osalta toimituksella on oikeus lyhentää tekstiä.

Varkauden seudun senioriopettajat
Vierailemme ja lounastamme SAKKYLLA eli Savon ammattiopistolla/Varkauden lukiolla maanantaina 3.10. klo 11.30. Saapumisohje: Osmajoentie 75 liikenneympyrästä kampukselle ja A1-ovelle, kyltti Varkauden lukio ja Savon ammattiopisto. Tuire on ovella vastassa. TERVETULOA!

Varkauden Invalidit ry.
VaSuPi-hankkeen yhteinen teatterimatka Kuopioon. Näytelmänä Iso-Iita. 26.11.2022 klo 13. Hinta 30 € jäsenet, 45€ ulkopuoliset. Sis. matkan, teatterilipun sekä kahvitarjoilun. Ilm. Katrille 23.10.2022 mennessä, puh; 044-2763046 tai 040-7608213. Linja-auton reitti/lähtöpaikka ilmoitetaan kellonaikoineen myöhemmin.

Varkauden kirjasto/Make-Rami-Marlen
Kaikille avoin yhteislauluja musiikki-iloittelun tilaisuus kirjaston kok.tilassa su 2.10. klo 15-17.15. Ottaisit oman soittimen mukaan, voit osallistua yhteissoittoon, säestykseen tai laulaa solistina. Meillä myös livekaraoke! Todistetaan jälleen musiikin virkistävä voima! Väliaikakahvi 5€. Tervetuloa mukavaan menoon!

KOKOUSKUTSU
Warkaus-seura ry:n ylimääräinen kokous pidetään Itä-Suomen aluehallintaviraston valtuutuksella torstaina 6.10.2022 klo 18.00 Tehtaan koulun salissa, Savontie 4, Varkaus. Kokouksessa valitaan Warkaus-seura ry:n puheenjohtaja ja hallituksen jäsenet. Tervetuloa, kahvitarjoilu!

Varkauden Eläkeläiset ry
Menemme Varkauden Teatteriin perjantaina 2.12. klo 14.00. Esityksenä Katoamistemppu, lipun hinta 34€ hengeltä. Ilmoittaudu mahdollisimman pian lippuja varattu rajoitetusti. Sähköpostilla aalierkki@gmail.com, puhelin 0505749338. Erkki Aali,
matkavastaava.

Kirja-Varkaus ry
Kirjallisuusillassa Varkauden kirjastossa to 13.10.2022 klo 17-18.30 kirjailija, kirjallisuusterapeutti Raili Miettinen kertoo kirjoistaan Yösisar (2017) ja Saaren nainen (2021) sekä kirjallisuusterapiasta. Kahvitus alkaa klo 16.30. Kirjallisuusillassa ma 24.10.2022 klo 17-18.30 Marja-Muusa Hämäläinen ja Laura Ortju esittelevät uutuuskirjan Elämän kuvaajat, maailmojen avaajat:naivistien tarinoita sanoin ja kuvin. Lukupiirissä ma 17.10.2022 klo 17 Katriina Nieminen esittelee Tove Janssonin Kesäkirjan ja muut lukupiiriläiset luke-miaan kirjoja. Tervetuloa.

Varkauden Eläkkeensaajat ry.
Harrasteryhmät ovat aloittaneet toimintansa. Katso netistä tarkemmin www.varkaus.elakkeensaajat.fi. Kerho kokoontuu ke 5.10.klo 13.00 Kuoppakankaan seurakuntakeskuksessa, vieraana johtava diakoni Riitta Sulkko ja paljon muuta ohjelmaa. Kahvitus tuntia aikaisemmin, päättyy klo 12.45. Kerhossa lunastettava tilatut teatteriliput "Katoamistemppu" ke 26.10. klo 12.00 näytökseen. Matkoille voi myös ilmoittautua.Terveisin Heikki. Soittele jos kysyttävää puh. 0400-301619 nähdään.

Varkauden Seudun Omaishoitajat ry
Varkauden omaishoitajien vertaistukitapaaminen to 6.10 klo 12-14 omaishoitoyhdistyksen toimitilassa, Kauppakatu 43. Lämpimästi tervetuloa!

Varkauden Sydänyhdistys ry
Ti 4.10. Varkauden kirjaston kokoustilassa, Osmajoentie 1 klo 11.30-12.30 voit mittauttaa verenpaineen, verensokerin, hemoglobiinin tai kolesterolin (myös erittelyt HDL, LDL, triglyseridi) pientä korvausta vastaan, käteismaksu, jäsenkortilla jäsenalennukset. Klo 12-12.45 kerhokahvit 3€, klo 13 terveysmittaajat kertovat toiminnastaan, sydäniskurin käyttöopastus ja tunne pulssisi opastus. Tilaisuudessa vielä mahdoll. ilmoittautua+maksaa 20€ Partaharjun retkelle 18.10. Lisätietoja Pirkko 040-7161759.

Varkauden Eläkeläiset ry
Ma 3.10. Warikolla käsityökerho ja miesten laulut klo 9.00, lauluryhmä klo 10.00, ilmaisutaito klo 11.00. Uimahallilla klo 12.45 salijumppa, klo 13.30 vesijumppa. Jos olet kiinnostunut toiminnastamme, liikuntaryhmistä kertoo Ritva Pekkonen puh. 0465686035, lauluryhmistä puheenjohtaja Olavi Salo puh. 0405842797 ja ilmaisutaidon ryhmästä Annikka Kaistinen puh. 0407533348.

Varkauden Eläkeläiset ry
Keskiviikkokerho 5.10. Warikolla: Yhdistys tarjoaa jäsenilleen maksuttoman aamiaisen. Saamme vieraita Leppävirran Eläkeläiset ry:stä. Klo 9.00 alkaen boccia ja biljardi. Klo 9.00-9.30 osallistumme motolla ”Ota kahvikuppi ja kaveri mukaan ja liity seuraan” vanhusten viikon kunniaksi live streem -esitykseen Luonto lääkkeeksi läpi elämän. Yleislääketieteen erikoislääkäri Annika Kolster kertoo luonnon terveysvaikutuksista ja kuinka saamme luonnon osaksi elämäämme. Tuolijumppa ja arpajaiset. Klo 10.00 hyvinvointialueen valtuuston puheenjohtajan Hannu Tsupari tulee kertomaan Pohjois-Savon hyvinvointialueen tilanteesta.Tervetuloa! Pe 7.10. uimahallilla Helmin tanssijat klo 12.00 ja Maritan lavis klo 13.00. Kotisivumme: https://yhdistykset.elakelaiset.fi/varkaus/ ja facebook sivumme Varkauden Eläkeläiset.

LepU
Lauantaina 1.10. klo 12.00 Huurreheitot, lajit kuula, kiekko, keihäs ja moukari, Lapset voivat tehdä otteluun tuloksen, niin viides laji on painonheitto. Saappaanheiton ja liitosaappaanheiton SM Leppävirran urheilukenttä sunnuntaina 2.10 klo 10.00. Heitetään ekana normisaapas Sarjoja löytyy kaikille. Lauantana 1.10 klo 14-17,30 Vapaonki tai laituripilkki Joroisten Veneranta.

Varkauden teollisuusliitto ammattiosasto ry
Hallituksen kokous 10.10.2022 klo 17.00 Ammattiosaston toimistolla Kauppakatu 37 D 78200 Varkaus. T.Puheenjohtaja.

Varkauden Seudun hengitysyhdistys
Toimisto Warikolla Ahlströminkatu 22. Puh. 040-7181725. Olemme auki tarvittaessa. Vesivoimistelu tiistaisin kello 15.30 Uimahallin alakerrassa. Uniapnea Kerho joka kuukauden toinen keskiviikko Wammelilla. Seuraavan kerran 12.10.2022 17.30 alkaen. Hengitysliitto järjestää verkkoluentoja. Löydät ne Hengitysliitto.fi -sivuilta.

Muistiluotsi
Muistiluotsi on asiantuntija- ja tukikeskus, joka tarjoaa apua ja tukea muistisairaille ja heidän läheisilleen. Kaikille avoin Muistikahvila ke 5.10. klo 13–14.30 Yhdistystalo Warikolla, Ahlströminkatu 22, Varkaus. Ohjelmassa vapaaehtoistoimijoiden palkitsemista ja syksyn toiminnan suunnittelua. Tarjolla kahvia ja kakkua! Ilmoittautuminen ma 3.10. mennessä. Toimisto avoinna Warikolla ma ja to klo 11–15. Muina aikoina ajanvarauksella p.0405563586 tai riikka.hyytiainen@psmuisti.fi.

Warkauden seudun sosiaali- ja terveysjärjestöt ry
Kaikille avoin Warikko-viikko tulee! 10. - 14.10. Tule mukaan esittelemään yhdistyksesi toimintaa ke 12.10. klo 10-15. Warikon olkkarissa ma 10.10. klo 10.30 -14.30 tehdään non stoppina syksyistä taidetta. Tulevaisuustaajuus -työpajassa to 13.10. klo 17.00 -19.30 päästämme luovuuden valloilleen tulevaisuuden suunnittelussa. Työpajaan sitovat ilmoittautumiset 6.10. mennessä, ilmoita myös ruoka-aineallergiat. Viikon aikana Warikolla on avoimet ovet ja kahvitarjoilua. Toimisto on avoinna ma-to klo 10-15. Asiakaspalvelun tavoitat parhaiten Pirjo 0449762256, Sirpa 0405160778. Linkit ja ilmoittautumiset osoitteessa info@warikko.fi.

Jos sinulla on alkoholiongelma,
voimme auttaa.
Varkauden AA-ryhmän
auttava puhelin 040 373 8362
www.aa.fi

Seurakunnissa tapahtuu

River Varkaus
Taulumäen torilla pe 30.9. klo 9:30 Se Löytyi tilaisuus. Sunnuntaikokous 2.10. klo 10, Se Löytyi Iltakokous ti 4.10. klo 18:00, kun tulet saat lahjaksi Se Löytyi kirjasen! Kotiryhmä ke 5.10. klo 17:30-19:30, Nakskovinkatu 5 B, katutaso. Ilm. 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. TERVETULOA! riverchurch.fi

Varkauden Adventtiseurakunta
Leipähartaus ja leivänjako ma klo 17. Kirpputori avoinna ma ja ke klo 11-15. La 1.10. klo 10 Jumalanpalvelus.

Varkauden Helluntaiseurakunta
Ke 28.9. klo 17.30 Varkki-ilta Olohuone, Kauppakatu 13, klo 18 Rukousilta. To 29.9. klo 9-11 Toimistoaika, pastori tavattavissa (käynti takaovesta). Pe 30.9. klo 11 Lähimmäisen ruokailu, klo 18 Sana ja rukous Keijo Lundberg (käynti takaovesta). La 1.10. klo 14-16 Koko perheen Missio 2022-tapahtuma Liikuntatalolla. Ohjelmassa Nukketeatteri, Hauskat pelit ja Seikkailurata, sekä pientä tarjoilua. Su 2.10. klo 11 Jumalanpalvelus ja ehtoollinen Pekka Kaatrasalo, Antti Lempiäinen, Lilja-kvartetti Pyhäkoulu, klo 12.30 Богослужение на русском языке. Ti 4.10. klo 15 Raamattupiiri (käynti takaovesta). Ke 5.10. klo 18 Rukousilta. Tervetuloa tilaisuuksiin rukoushuoneelle!

Saimaan ort seurakunta
Joroinen: La 1.10. klo 9 Liturgia. Leppävirta: Su 2.10. klo 10 Liturgia. Pieksämäki: La 1.10. klo 11-18 Susanna Lamminmäen ikoninäyttely (Lamminmäentie 301).
Ortsaimaa.net.

Varkauden Vapaaseurakunta
www.varkaudenvapaaseurakunta.fi
To 29.9. klo 18 Rukousilta, Aarne Bollström ja Ritva Lajunen. Su 2.10. klo 12 Ehtoollisjuhla, Veikko Tarvonen. ViaDia-tori avoinna ma-pe klo 10-16 Kauppakatu 25.

Varkauden ev.lut. seurakunta
Pääkirkko: Ke 28.9. klo 19 Freskomessu. Su 2.10. klo 10 Vanhustenviikon messu ja messun jälkeen lounas.
Kuoppakankaan srk-keskus: To 29.9. klo 16.30–19 Lapsiparkki. Lapsille omat eväät mukaan. Ilm. txt p. 040 749 0192. Su 2.10. klo 14 Perhemessu. Ti 4.10. klo 11–12 Diakoniatyön arkiateria vähävaraisille (3e), hernekeitto + kasvisvaihtoehto.
Haukankujan kerhotila: Su 2.10. klo 18 Ylistys- ja rukousryhmä. Ma 3.10. klo 17 Raamattupiiri.
Puurtilan srk-koti: To 29.9. klo 18 Työikäisten naisten saunailta.

Warkaus Majakka
Se löytyi -mediamissio eri tiedotusvälineissä. Katso löytäjien tarinat: seloytyi.fi/stories. Su 30.10. klo 16 Missiotapahtuma Warkaus-salissa.

Radio Patmos
Asiaa ajallemme: To 29.9. klo 9 Toimittajien tunti. To 29.9. klo 18.05 Henkisyyden harhapoluilla. Aila Ruoho. Pe 30.9. klo 13.15 Mystiikka hengellisen elämän innoittajana. Riitta Lemmetyinen. Pe 30.9. klo 14.30 Ihmeellinen Raamattu. Jouko Koistinen. La 1.10. klo 14 Taivaan ja maan väliltä. Ma 3.10. klo 8.45 Israel –uutisviikko. Rony Smolar. Ke 5.10. klo 18 Toiminnanjohtaja Pasi Turusen seurassa. Ma-pe klo 12-13 Suomi rukoilee. Taajuudet: patmos.fi tai 94,4 tai 102,60 MHz.