Johan on tapahtumia 18. lokakuuta

Kristilliset Eläkeläiset ry.
Kerhokokoontuminen seuraavan kerran on 31.10.2017 alkaen klo 13.00 Saamme vieraaksemme Pirjo Parviaisen, tervetuloa kerhoomme! Katsomme myös tulevaisuuteen, voit vaikuttaa siihen mukana ollessasi. Lähempiä tietoja voit kysellä Helkalta puh. 040 7577111 tai Lealta puh. 040 5429921 Olet lämpimästi tervetullut mukaan!!

Varamummo ja -pappakurssi
Ti 24.10 klo 9-16,
Osmajoentie 9-11
Mitä varamummotoiminta on? ”Mummoikäinen” haluaa vapaaehtoisesti osallistua alaikäisen lapsen ja hänen perheensä elämään. Hän tuo mukanaan elämänkokemustaan ja kiireetöntä läsnäoloaan. Varamummo tai -pappa voi ottaa isovanhempien paikan perheessä, jos heitä ei ole tai heitä on hankala tavata. Ihannetapauksessa perheen ja varamummon tai -papan välille syntyy pitkäaikainen suhde. Varamummona tai -pappana voi toimia kuka tahansa luotettava ”mummoikäinen” nainen tai mies. Lisätietoa ja ilmoittautumiset 21.10.2017 mennessä:varamummot.varkaus@gmail.com, p. 044 7793949.

Kaikille Varkauden eläkeläisille
Sirkka ja Sylvi Kuntorannassa 20.11.2017 klo 14.00. Kaikki varkautelaiset eläkeläiset ovat tervetulleita tilaisuuteen. Mukana mahdollistamassa tapahtumaa ovat tähän mennessä olleet Varkauden kaupunki, Kuntoranta, Sinun Savo, Warkauden Lehti, Kommilan Apteekki, Stora Enson ja Eforan eläkeläiset ry, Varkauden Eläkeläiset ja kaupunginvaltuutetuista Timo Suhonen, Olli Koponen, Kari Tyrväinen, Aarne Mustonen, Ari Häkkinen ja Matti Semi. Tilaisuus on kaikille maksuton. Pienoisnäytelmän kesto on noin 40 minuuttia ja sen jälkeen juomme kaupungin tarjoamat pulla-/torttukahvit. Kuntorantaan pääset myös bussilla Taulumäeltä klo 13.40 ilman veloitusta, kun muistat mainita kuljettajalle ”Kuntoranta teatteriesitys”. Bussi lähtee takaisin Kuntorannasta klo 16.00 myös veloituksetta. Laita kalenteriisi päivä ylös ja varmista paikalla olosi. Tervetuloa!

Healing Rooms Rukousklinikka
Joka toinen TIISTAI klo 18-20 Kauppakatu 24, Varkaus. Seuraavan kerran 31.10. Jos Sinulla on sairautta, masennusta, vastoinkäymisiä tai muita haasteita, anna Jumalalle mahdollisuus auttaa. Healing Rooms kristillisellä Rukousklinikalla paikallisista seurakunnista tulevat kristityt rukoilevat parantumisen puolesta. Rukoilijat ovat oman seurakuntansa suosittamia ja HR-koulutuksen käyneitä. Rukoiltavaksi voi tulla kuka tahansa ilman ajanvarausta. Tervetuloa! Sinun puolestasi rukoillaan! www.healingrooms.fi

Puurtilan Martat Ry
kokontuu seuraavan kerran ke 25.10. klo 17.30 Vammeltalolla (Ahlströminkatu 12). Osastonhoitaja ja SAS-ryhmän puheenjohtaja Liisa Korhonen kertoo vanhusten kotihoidon ja palveluasumisen tilanteesta Varkaudessa. Tervetuloa!

Varkauden Seudun Wamdy ry
(Autismi, Asperger, ADHD, Dysfasia yhdistys) Läheisten ilta. Aika: 25.10.2017 klo 17:30-19:30. Paikka: Kuoppakankaan työkeskus Kuoppakankaankatu 11 Varkaus. Tuntuuko sinusta joskus siltä, että olet arjen ongelmien kanssa yksin? Kaipaatko seuraa ja kanssaihmisiä, jotka elävät samankaltaista elämää ja ovat kokeneet samoja asioita elämässään? Tervetuloa mukaan, keskustelemaan tai vain kuuntelemaan. Mukaasi voit saada hyviä käytännön vinkkejä arjessa selviytymiseen. Mukaan voit tulla vaikka et olisi vielä yhdistyksen jäsen ja vaikkei teillä olisi vielä diagnoosia.

LepU
Onkikisat pe 20.10. klo 11.00 Leppävirran laivalaituri, laituripilkki ja vapaonki ja su 22.10. klo 9.00-12 Juottoranta laituripilkki ja vapaonki. La 21.10. klo 13.00 Veli- Matin hölkkä Varkausmäki. Sarjoja kaikille, matkat sovitellaan jokaiselle sopiviksi. Su 22.10. klo 10.00 Heitto 10-ottelun SM kilpailu. Klo 13.00 nurmihiihdon SM ja mailimenneeseen tapahtuma. Kilpaillaan mailin matkoilla rullahiihdossa/luistelussa, kickbikenissä, pyörällä, kävellen, juosten ja kelaamalla. Johtokunnan kokous noin klo 14,30. tied 040 5287131- Lisätiedot www.lepu.fi.

Stora Enson ja Efora Oy:n Varkauden Eläkeläiset ry
Yhteistapaaminen kirjaston kokoustilassa ke 25.10. klo 12.00. Vierailijana kaupunginhallituksen puheenjohtaja Timo Suhonen. Myyjäiset 18.11. alkaen klo 9.00 Kuoppakankaan työkeskuksella, os. Kuoppakankaankatu 11. Myytävänä hernekeittoa, leivonnaisia mm. riisi-ja perunapiirakoita ja käsitöitä, sekä arpajaiset ja kirpputori. Tervetuloa! Teatteriin ke. 22.11. klo 12.00 näytökseen ”Satavuotias, joka karkasi ikkunasta ja katosi”. Ilmoittautumiset viimeistään 25.10. puh. 040 5133753/Pike, tai yhteistapaamisessamme. Tallinnan-matkalle 24.-26.11. vielä vapaita paikkoja. Ilmoittaudu viimeistään 20.10. puh. 040 737 1079/Arja.

Voset-hanke
To 19.10. klo 11 Ylijäämäruokajakelu lapsiperheille ja työttömille. Oma kassi mukaan! Pe 20.10. Romanipäivä: klo 11 kahvittelu, klo 12 musisointia ja klo 14 nuorten pelit. Su 22.10. klo 12.30 Miesten sählyryhmä kaikille kiinnostuneille Repokankaan koululla. Tied. 040 747 5200. Ma 23.10. klo 10-14 Käden taidot. Ma 23.10. klo 11 Maittava arkiateria, vain kaksi euroa. Ti 24.10. klo 11 TunneTiistai. Valokuvausprojekti. Ke 25.10. klo 11 Ylijäämäruuan jakelu vähävaraisille. Oma kassi mukaan! Ke 25.10. klo 15 Kielikerho suomea vähän puhuville. Myös muita kielitasoryhmiä. Tied. 040 747 5200. La 28.10. klo 13-15 Valo-kahvila. Monikulttuurisia tuttavuuksia ja pelaamista. Voset-hanke (Käpykankaantie 25, ent. päiväkoti) palvelee työttömiä, maahanmuuttajia ja romaneja. Avoinna ma-pe klo 9-15. Lue lisää: voset.fi

Varkauden Latu
to 19.10 syyslomaviikolla ei ole sali- eikä vesijumppaa.

Varkauden Eläkeläiset ry.
Ma 23.10. jälleen harjoitukset Vammelissa normaalisti: tanhut, laulut, sketsit. Myös Uimahallin jumpat jatkuvat sali 12.30 ja vesijumppa 13.30 Ke. 25.10. Vammelissa boccia 8.45, tuolijumppa ja kerhosssa klo 10.00 seksuaalineuvoja Terhi Männikkö. Kerhoarpajaiset, kahvio. Johtokunnan kokous kerhon jälkeen klo 11.00. Tervetuloa.

Seurakunnissa tapahtuu

Varkauden Helluntaiseurakunta
Osmajoentie 8
Ke 18.10. klo 14 Yhteiskristillinen Rukoustupa tiloissamme, klo 17-18 Avoimet ovet rukoilijoille, klo 19 Rukousilta. To 19.10. Toimisto kiinni. Pe 20.10. klo 18 Sana & Rukous Nuorten Kohtauspaikka. La 21.10. klo 13 Miesten päivä ”Operaatio Mies” Puurtilan Serakuntakodilla. Su 22.10. klo 11 Jumalanpalvelus. Ma 23.10. klo 14 Lähetyspiiri

Saimaan ort seurakunta
To 19.10. klo 13 Torstaikerho Leppävirran rukoushuoneessa. To 19.10. klo 17.30 Ortodoksiakerho Varkauden srk-salissa. La 21.10. klo 17
Ehtoopalvelus Varkauden kirkossa. Su 22.10. klo 10 Liturgia Varkauden kirkossa. Ma 23.10. klo 9-11 EU:n ruoka-avun jakelu vähävaraisille Varkauden srk-salissa. Oma kassi mukaan! Ke 25.10. klo 13 Tiistaiseura Varkauden srk-salissa. La 28.10. Kaikille kiinnostuneille avoin perheretki Imatralle (kirkko, lounas ja kylpylä). Lisätiedot: ortsaimaa.net tai 040 502 1934.

Varkauden Vapaaseurakunta
Laivalinnankatu 5-7
www.varkaudenvapaaseurakunta.fi
Su 22.10. klo 16 Iltapäiväkirkko, Veikko Tarvonen. Ma-pe klo 10-15 ViaDia-tori (Kauppakatu 24). Tervetuloa!

Varkauden adventtiseurakunta
Ke 18.10. ja To 19.10. Kirpputori klo 10-16. La 21.10. klo 10 Jumalanpalvelus, Taisto Hillberg, iltapäivätilaisuus. Ma 23.10. Leipähartaus ja leivänjako klo 17.