Johan on tapahtumia 21. elokuuta

Varkauden Seudun Omaishoitajat
Vertaistukitapaaminen ke 28.8.2019 klo 13-15 Leppävirran kirjastolla. Yht. Mirja 050 464 1889 tai Milla 050 449 1178. Tervetuloa joukolla mukaan.

Varkauden seudun Allergia- ja Astmayhdistys ry
Tervetuloa kaikille avoimeen Arjen paletti -hyvinvointi-iltaan to 22.8.2019 klo 17-19, yhdistystalo Warikolle, Ahlströminkatu 22. Illan teemana ravinto: tietoa ruoka-aineallergioista sekä opastusta erimenu.fi -palveluun erityisruokavaliota noudattaville, keskustelua ja vertaistukea. Meidän lisäksemme paikalla Pohjois-Savon Muisti ry ja Pohjois-Savon Keliakiayhdistys ry.

Muistiluotsi
Avoinna tiistaista torstaihin klo 9-12 ajanvarauksella. Tervetuloa kaikille avoimeen Arjen paletti -hyvinvointi-iltaan to 22.8 klo 17-19 yhdistystalo Warikolle. Illan aiheena ravinto, jonka järjestää yhteistyössä Pohjois-Savon Muisti ry, Pohjois-Savon keliakiayhdistys ry sekä Varkauden seudun Allergia- ja Astmayhdistys ry. Puhumassa mm. Tarja Puustinen, Muistin eväät -hanke/ Pohjois-Savon Muisti ry. Tietoa muistia tukevasta ravinnosta ja aivoterveyttä ylläpitävistä ruokailurytmistä ja -määristä sekä keliakiasta ja ruoka-aineallergioista.Tervetuloa! Yhdistystalo Warikko, Ahlströminkatu 22. p. 0405563586.

Varkauden Eläkeläiset ry
järjestää Syyshyrräyksen yhteydessä Kuntorannassa pe 30.8. klo 12.00-14.00 luento/keskustelutilaisuuden: Digitalisaatio ja Ikäihmiset/Yhdenvertaisuus, tilaisuus on kaikille avoin, lopuksi kahvitarjoilu! Tervetuloa! Sirpa 040-7349051.

Varkauden Eläkeläiset ry.
Eläkeläiset ry viettää 60v juhlaa Helsingin Kulttuuritalolla 4.12.2019, yövymme Scandic Kallio Hotellissa, sitovat ilmoitukset 1.10. mennessä jolloin varausmaksu, lähde mukaan iloiseen joukkoon! Sirpa 040-7349051.

Varkauden Eläkeläiset ry.
Suunnittelupäivä 2.9. Kuntorannassa klo 9.00 ohjelmaryhmillle ja kaikille kiinnostuneille. Aiheena oma Juhlavuosi 2020. (omakustanteinen soppalounas). Varsinainen toimintakausi alkaa 9.9, ohjelmaharjoitukset Warikolla ja sali- ja vesijumppa uimahallilla. Seuraa tulevaa tiedottamista. 11.9. Warikolla boccia 8.30, tuolijumppa 9.30 ja kesäkuulumiset 10.00 ja katselemme 8.6. juhlavalokuvia. Kahvio. Tervetuloa. Huom. liikuntapassien palautus 30.9.

Warkauden seudun sosiaali- ja terveysjärjestöt ry
(ent Vammel ry) Asiakaspalvelu on avoinna ma-ke klo 10-15, muina aikoina sopimuksen mukaan. Toimisto suljetaan ke 28.8. klo 14.00. Kaikille avoin Arjen paletti -hyvinvointi-ilta to 22.8. klo 17-19 yhdistystalo Warikolla. Mukana on Pohjois-Savon Muisti ry, Pohjois-Savon Keliakiayhdistys ry ja Varkauden seudun Allergia- ja Astmayhdistys. Kahvin ja muistiystävällisen purtavan lisäksi on tarjolla tietoa mm. keliakiasta ja ruoka-aineallergioista. Varaa myös kalenteriin: Valoa Warikolta yhdistysten yhteinen juhla to 29.8. klo 18.00. Yhteystiedot: Yhdistystalo Warikko, Ahlströminkatu 22, asiakaspalvelu@vammel.fi, p 044 9762 256 toimisto@vammel.fi, p. 040 5160 778

Suomen Migreeniyhdistys ry
Tätä on jo kyselty! Kipuvertaisten Asahi-liikuntaryhmä alkaa 6.9. perjantaisin klo 9-10 uimahallilla (pieni osallistumismaksu). Ryhmä on kaikille avoin, eikä edellytä yhdistysten jäsenyyttä. Tarvittaessa ota oma avustaja mukaan. Tervetuloa uudetkin tutustumaan. Lisätietoja Sirpalta 040 5160 778 tai migreeni.varkaus@gmail.com

Varkauden Invalidit ry
Leiripäivä yhteistyössä Varkauden seurakunnan kanssa 11.9. klo 10-15 Puurtilan seurakuntakodilla. Kimppakyydit, ilmoittaudu Ainolle 040-7608213 viim. 30.8. Pyritään järjestämään kaikille tarvitseville kyyti. Apuvälinemessut Tampereella 9.11., järjestämme bussimatkan. Ilmoittautumiset viimeistään 30.9. Lisätietoja 040-7608213.
Liikuntaryhmät aloittavat vkolla 36, paitsi keilaus joka alkaa vkolla 34. Toimisto palvelee tutussa osoitteessa Yhdistystalo Warikolla, Ahlströminkatu 22 tiistaisin 10-14 ja keskiviikkoisin 12-14.

Jos sinulla on alkoholiongelma,
voimme ehkä auttaa.
Varkauden AA-ryhmän
auttava puhelin 040 2554 596.

Seurakunnissa tapahtuu

Varkauden Adventtiseurakunta
La 24.8. klo 10 Jumalanpalvelus.

Varkauden Helluntaiseurakunta
To 22.8. klo 9-11 Toimistoaika
Pe 23.8. klo 18 Keijon Sana & Rukous (takaovi)
Su 25.8. klo 11 Seurakunta Rukoilee, Samuel

Varkauden ev. lut. seurakunta
To 22.8. klo 11.30 kaikille avoin ”Yhteinen keittiö” keittolounas 2 € pääkirkon srk-sali.
La 24.8. klo 10 kristillinen aamumietiskely Kuoppak. srk-kesk.
Su 25.8. klo 10 ”Ämpärikirkko” pääkirkossa ja kirkkokahvit. Klo 12 messu ja yhteiset syntymäpäivät Kangasl. kirkossa.
Ti 27.8. klo 11 kaikille avoin ”Yhteinen keittiö” Savonkoti. Klo 18 Hyvän sanoman ilta (kahvitarjoilu klo 17.30) Kuoppak. srk-kesk.
La 31.8. klo 17 Russelsheimin ystävyyskaupungin mieskuoron vierailu Kangasl. kirkko.
Su 1.9. klo 10 Varkaus 90 vuotta -juhlamessu ja kirkkokahvit pääkirkko, mukana Russelsheimin mieskuoro.
Leivän ja elintarvikkeiden jako: ma klo 11–11.30 Kuoppak. srk-keskuksessa.
Vapaaehtoistyo.fi/varkaus

Varkauden Vapaaseurakunta
Laivalinnankatu 5-7
www.varkaudenvapaaseurakunta.fi
Su 25.8. klo 12 Jumalanpalvelus, Veikko Tarvonen.
Ma-pe klo 10-17 ViaDia-tori (Kauppakatu 24).
Tervetuloa!

Radio Patmos
To 22.8. klo 9.00 Toimittajien tunti.
Pe 23.8. klo 15 Iltapäivässä Israel.
Ma klo 8.45 Israelin uutisviikko, Rony Molar.
Ma-pe klo 8-10 Patmoksen aamu.
Ma-pe klo 12-13 Suomi rukoilee.
Ke klo 18 Uskon puolesta, Pasi Turunen.
Radio Patmos: 94,4 tai 102,60 MHz sekä netissä
radio.patmos.fi tai radiot.fi. Asiaa ajallemme 24/7.