Markkinasirkus avasi myymälän Varkauteen

Lahtelaiset yrittäjät Leena Permanto ja Sirpa Kukkonen omaavat pitkän kokemuksen sisustus- ja käyttötavara-alalta, myös entisen Tiimarin työntekijöinä. Permanto kertoo työskennelleensä alalla jo yli 30 vuoden ajan. MarkkinaSirkus Oy perustettiin vuonna 2014 ja sen myymälöitä on Mikkelissä, Heinolassa, Haminassa, Kouvolassa ja Lappeenrannassa. Varkaudessa myymälä sijaitsi viimeksi Tiimarin vanhoissa tiloissa muutama vuosi sitten.

–Avaamme ennen joulua muutaman myymälän lisää. Varkaudessa toiminta käynnistyi lokakuun alussa, Permanto kuvailee.

Sisustustavaroilla
piristystä syksyyn

Markkinasirkuksen valikoimaan kuuluvat erilaiset kodin sisustus- ja käyttötavarat. Isoimmat tuoteryhmät tällä hetkellä ovat erilaiset sisustusvalot, lyhdyt ja kynttilät, joilla saa tuotua valoa pimeimpään vuodenaikaan. Laadukkaissa kynttilöissä löytyy sekä pinta-että läpivärjättyjä tuotteita ja ne on valmistettu Euroopassa. Tekstiilipuolella suosittuja ovat koristetyynyt sekä kierrätyspuuvillasta valmistetut trikookuteet, joissa on tarjolla useita värivaihtoehtoja.

Permanto kertoo, että väreistä sisustuksessa on näkynyt pitkään harmaa. Tuotevalikoimasta löytyy myös täysin mustia tuotteita, mikä on saanut asiakkailta kiitosta.

–Uusia tuotteita tulee myymälöihimme lähes viikottain. Seuraava iso sesonki on tietenkin joulu.
Jouluun meillä tulee aivan ihastuttavia joulukortteja, lahjakasseja, joulun sisustusta sekä joulukoristeita. Joulu alkaa näkymään myymälöissä marraskuun alussa.

Pitkät aukioloajat
palvelevat asiakkaita

Varkauden myymälä toimii osoitteessa Kauppakatu 23. Myymälä on avoinna maanantaista keskiviikkoon kello 10-17, torstaista perjantaihin kello 10-17.30 ja lauantaisin kello 10-14. Pitkät aukioloajat ovat saaneet Varkaudessa kiitosta ja yrittäjien mukaan lähempänä joulua niitä tullaan pidentämään lisää, asiak-kaiden toiveiden mukaan.

Markkinasirkuksen periaatteena on toimia pop up -myymälän tavoin. Osa myymälöistä jää paikkakunnille pysyviksi, kuten Heinolan Markkinasirkus, joka on toiminut vuodesta 2014 lähtien. Permannon mukaan yritys haluaa pitää hintatason asiakkaille mahdollisimman edullisena.

–Toivomme, että mahdollisimman monella olisi mahdollisuus sisustaa. Myymälöissämme esillepano on tärkeää ja haluamme, että valikoima muuttuu koko ajan. Näin asiakas näkee aina jotain uutta tullessaan myymäläämme.

Teksti ja kuva: Riika Paukkonen

markkinasirkus.jpg

Markkinasirkus tarjoaa säännöllisesti vaihtuvan valikoiman kodin sisustus- ja käyttötavaraa. Taustalla yrittäjät Leena Permanto (vas.) ja Sirpa Kukkonen asettelevat tuotteita myyntiin.