Kotiruokalounasta Relanderinkadulta

Uudistetun RELLU Road Housen tiloissa toimii lounaspaikka, kahvila sekä bistro. Ravintolan kahteen osaan jaetusta tilasta löytyy myös pubi.

Neljän kuukauden ajan ravintolatoimenjohtaja Aki Saarinen on vastannut ravintolan operatiivisista toiminnoista. Saarinen on koulutukseltaan kokki ja restonomi. Hän siirtyi toimeensa laskettelukeskus Tahkolta. Saarisella on kokemusta ravintola-alalta muun muassa Kuopiosta, Lahdesta ja Turusta.

–Avaamme arkisin aamulla jo viiden aikaan, jolloin tarjoamme aamustartin seitsemään saakka. Aamupalaan kuuluvat vaihtoehtoisesti kahvi tai tee, sämpylä tai munkki sekä appelsiinimehu. Näin aamulla aikaisin työnsä aloittavat tai yövuoronsa päättäneet pääsevät nauttimaan edullisesta aamupalasta, Saarinen avaa uutta ruokasabluunaa.

Vaihtuvaa
kotiruokalounasta

Arkisin, maanantaista perjantaihin Road House tarjoaa myös runsaan lounaan 10.30-14.00 välisenä aikana. Viikoittain vaihtuvassa buffetissa tarjolla oleva lounas sisältää keiton, salaatin, kaksi lämmintä pääruokaa, juomat sekä leipää levitteineen. Lounaan päätteeksi voi nauttia vielä kahvin tai teen pikku makean kera.

–Lounaan yksi vaihtoehto on kasvisruoka. Jos keitto on esimerkiksi kasviskeitto, niin sitten on kaksi eri liharuokaa pääruuaksi. Ja taas, jos keitossa on lihaa, toinen lämpimistä pääruuista on kasvisruoka. Pääsääntöisesti ruuat ovat laktoosittomia ja mahdollisuuksien mukaan myös gluteenittomia, tarkentaa Saarinen.

Yritysasiakkailla on mahdollisuus tehdä yrityslounassopimus kotiruokalounaasta sopimushintaan.

Bistro on auki arkisin kello 19.00 saakka ja koko aukioloajan on mahdollista tilata täytettyjä rieskaleipäsiä tai talon burgereita, joissa on 200 gramman mehevä pihvi sekä bataatti- tai perunaranskalaiset.

–Alkujaan talossa oli pubi ja Scanburger. Viime joulukuussa saatiin sisätilojen remontti valmiiksi. Pubin puolella baaritiski muutti paikkaa ja pubi muuttui kaikin puolin viihtyisämmäksi. Pubiin voi tulla seurustelemaan, kahville tai oluelle. Sieltä löytyvät nyt valikoima lehtiä, peliautomaatteja ja meillä voi käydä tekemässä vaikka veikkauksen, Saarinen toteaa.

Mättöviikonloppu

Viikonloppuisin, lauantaina ja sunnuntaina tarjoillaan 12.00-16.00 Rellun mättöbuffet. Ateriaan kuuluu kanansiipiä, kebabia, ranskalaisia, sipulirenkaita, makkaraa, lihapullia ja katettuna on myös salaattipöytä.

–Pidämme myös kasvisvaihtoehdon mukana viikonlopun tarjonnassa. Nälkä pysyy näillä eväillä loitolla ja kaikkea saa ostettua myös bokseissa mukaansa. Leivomme itse munkkeja sekä pullaa ja ostamme esimerkiksi sämpylät Björnin leipomosta. Mietimme muutoinkin nyt, mitä lähiraaka-aineita voisimme käyttää ruuanvalmistuksessa. Nyt hampurilaisten pihvit tulevat ulkomailta, mutta meillä on neuvottelut kesken suomalaisen tuottajan kanssa. Ruokalista vaihtuu viiden viikon kierrolla ja kuuntelemme siinäkin asiakkaiden mieltymyksiä. Padat, lasagne ja hernekeitto ovat meillä maukkaita lounasruokia, joista on pidetty. Perjantaisin meillä on useasti pitsa- tai leikepäivä. Lounassetelit ja -kortit sekä Eazybreak käyvät meillä. Kesällä avoinna on iso, lähes talon ympäri kiertävä katettu terassi. Joten tervetuloa uusittuun Kahvila-Bistroon sekä pubiimme, Saarinen toivottaa herkullisten leivonnaisten viereltä.

Teksti ja kuvat: Irene Laitinen

RoadHouse1.jpg

Aki Saarinen ja Road Housen itsetehdyt herkulliset leivonnaiset.

RoadHouse2.jpg

Joanna Aholainen tarjoilee talon mehevää pekoniburgeria.