Lapsille iloa leikkikeittiölahjoituksesta

Varkauden Puustelli-keittiöiden lahjoittaman leikkikeittiön ympärillä käy Päiväkoti Aarrearkussa kova tohina, vilske ja vilinä, kun kuusivuotias Sissi, viisivuotias Netta ja kolmevuotias Amalia keskittyvät kotileikkeihin innokkaina.
Vaivataan, vatkataan ja sekoitetaan. Keitetään ja paistetaan. Lisätään kaurahiutaleita tuohon kattilaan ja riisiryynejä tähän kippoon. Kaakaojauhettakin tarvitaan tähän ruoanlaittoon, se kun antaa lopputulokseen oman pikantin makuvivahteensa. Astioitakin tiskataan jossain välissä. Niinhän ne aikuisetkin tekevät. Kaadetaan vielä kaikille mukeihin mehua ja sammutetaan jano uurastuksen päätteeksi. Ja kaikkihan tapahtuu tietenkin leikisti, totta kai.
–Myymälästämme jäi remontin yhteydessä ylimääräiseksi minikokoinen keittiö, kertoo Varkauden Puustelli-keittiöiden kauppias Petri Pulkkinen.
Mietittyään jonkin aikaa sopivaa loppusijoituspaikkaa keittiölle, Pulkkisen mieleen johtui yksityinen Päiväkoti Aarrearkku, jonka ohi hän päivittäin ajaa.
–Niinpä soitin sitten päiväkotiin, jossa leikkikeittiö otettiin suurella ilolla vastaan, Pulkkinen toteaa.

Puustelli-ketju,
pitkäaikainen markkinajohtaja

Valtakunnallinen keittiökalusteketju Puustelli Group Oy on suomalainen perheyhtiö, jonka kaikki kalusteet valmistuvat kotimaan tehtaassa Harjavallassa. Yhtiö on tunnettu korkealuokkaisista tuotteistaan ja palveluistaan.Konserni tarjoaa asiakkailleen ekologisia ja turvallisia keittiökokonaisuuksia. Puustelli on ollut Suomen ostetuin ja arvostetuin keittiömerkki jo yli 30 vuotta, yhtiöllä on tällä hetkellä nelisenkymmentä myymälää koko Suomessa.
Puustelli-keittiöt tunnetaan korkealuokkaisten tuotteidensa lisäksi ainutlaatuisesta ALL Inclusive -konseptistaan. Konsernissa panostetaan osaamiseen, kestävään kehitykseen sekä luotettavuuteen. Yhtiössä investoidaan vahvasti myös tuotekehitykseen ympäristöä kunnioittaen.
Samoja käytäntöjä noudatetaan myös Varkauden Puustelli-keittiöissä, joka uudistuu lähiaikoina uusien myymälänsä aivan lattiasta kattoon.
–Myymälämme remontoidaan täysin kuluvan kesän aikana. Viralliset avajaiset vietetään sitten syyskuussa, vuodesta 1997 lähtien Varkauden Puustelli-myymälän kauppiaana toiminut Pulkkinen ilmoittaa.
Tarkoituksena on tällä kertaa uudistaa myymälä tyylikkään trendikkääksi.
–Isompaa remonttia on myymäläämme tehty viimeksi vuonna 2005. Nyt oli oikea aika ryhtyä jälleen uudistamaan myymälää nykyaikaisempaan suuntaan, Pulkkinen tietää.
Puustellin myymälä Varkaudessa palvelee niin pieniä kuin suurempiakin asiakkaitaan laadukkaasti sekä ammattitaidolla aina suunnittelua, mittausta, asennusta kuin myös vanhojen kalusteiden purkamista myöten.
Puustellin tuotteet ja palvelut kohdistuvat onnistuneesti oikeaan aikaan ja paikkaan sekä Puustelli-keittiöt kestävät aikaa ja elämää. Tätä mieltä ovat myös nuo Päiväkoti Aarrearkun pienet ja onnelliset leikkikeittiön uudet käyttäjät.
Varkaudessa Puustelli palvelee Kauppakatu 66:ssa. Myymälä on avoinna maanantaista perjantaihin. Sisustus- ja lahjatavaraosasto palvelee syyskuusta alkaen myös lauantaisin.

Teksti ja kuva: Anne Korhonen

Puustellia.jpg

Varkauden Puustelli-keittiöiden kauppias Petri Pulkkisen toimesta organisoitu lahjoitus näyttää ohjautuneen juuri oikealle kohderyhmälle. Leikkikeittiö on kovassa päivittäisessä käytössä Päiväkoti Aarrearkussa.