Ole.Fit tuo uusia tuulahduksia maailmalta

Varkaudessa Laivalinnankadulla sijaitseva moderni kuntokeskus Ole.Fit tarjoaa monipuoliset liikuntapalvelut aloitteleville ja aktiivisille liikkujille ilman pitkää sitoutumista, vuosimaksuja tai liittymismaksuja. Tarjonnasta löytyy kuntosali, crosstraining, monipuolisesti eri-ikäisiä ja kuntotasoisia liikkujia palvelevat ryhmäliikuntatunnit ja pienryhmävalmennuksia, yritys- ja tilausryhmätoimintaa ja lisäksi laaja kattaus personal training-, fysioterapia- ja hierontapalveluja.

Toiminnan kulmakivenä on laatu ja liikunnan elämyksellisyys. Yrittäjä Katja Kaila on seurannut liikuntatrendien kehittymistä maailmalla jo pitkään. Itsekin ulkomailla asunut Kaila kertoo, että Fit Varkaudessa näkyykin vahvasti eurooppalainen klubimaisuus, elämyksellisyys ja hyvinvoinnin kokonaisvaltaisuus.

–Olemme etulinjassa tuomassa Suomeen uudenlaisia tuulahduksia ja kehittämässä kotimaista liikuntakenttää tämän päivän kuluttajien vaatimukset täyttävään suuntaan. Tarjoamme asiakkaille uudenlaisen vaihtoehdon. Varkaudessa on hyvä määrä kuntosaleja, mutta täällä oli myös selkeää tilausta uusille tuulille, Kaila kertoo.

Ole.Fitillä liikkuu kaiken ikäisiä varkautelaisia, mutta Kailan mukaan eräs suurimmista ja koko ajan kasvavista Ole.Fitin asiakasryhmistä ovat nuoret milleniaalit.
–Olemme onnistuneet houkuttelemaan liikunnan pariin myös ilahduttavan paljon heitä, jotka eivät aiemmin ole olleet kuntokeskuksen jäseniä. Aloituskynnystä on laskettu ja olemmekin saaneet palautetta hyvästä ilmapiiristä ja siitä, että meille on helppo tulla. Kaikentasoiset ja -ikäiset liikkujat sopivat mukaan.

Fit Varkauden toimitilat remontoitiin täysin kesällä 2018. Tilasuunnittelussa on otettu huomioon paitsi treenitilojen toimivuus erilaisille liikkujatyypeille, myös viihtyisyys ja elämyksellisyys. Remontin yhteydessä uusittiin muun muassa valaistus ja ilmanvaihto. Samalla äänentoisto- ja audiovisuaaliset efektit nostettiin uudelle tasolle. Yrittäjän mukaan klubimaisen valaistuksen ja laadukkaan äänentoiston avulla saadaan tehostettua treenielämyksiä ja luotua sopiva tunnelma erilaisiin treeneihin.
–Kuuntelemme asiakkaidemme toiveita ja tarpeita jatkuvasti ja kehitämme keskusta koko ajan palvelemaan asiakkaitamme paremmin. Kuntosalille on lisätty välineistöä koko ajan ja seuraavaksi kehitämme crosstraining -harjoittelumahdollisuuksia. Ohjattujen tuntien lisäksi Fit tarjoaa virtuaalitunteja ainoana toimijana Varkaudessa. Sisäpyöräilytunnit toteutetaan sitä varten rakennetussa studiossa, jossa pyörät ovat kolmessa tasossa. Todellinen Suomen uutuus Fit Varkaudessa on Les Millsin THE TRIP, virtuaalisesti luotu ajomaisema, jossa pyöräillessä aika ja paikka unohtuu.

–Kun aloitimme viime syksynä, THE TRIP-virtuaa-lituntia pääsi kokemaan Suomessa ainoastaan Varkaudessa. Tällä hetkellä laji löytyy muutamalta salilta Suomessa. Tällä tunnilla tehokas treeni yhdistyy digitaalisesti luotuun virtuaalimaailmaan. Laji tarjoaa aivan uudenlaisia liikuntaelämyksiä kokeneemmille liikkujille ja houkuttelee sisäpyöräilyn pariin myös niitä, joita sisäpyöräily ei ole aiemmin kiinnostanut, Kaila toteaa.

Uusia liikuntamuotoja

Tammikuussa 2019 Ole.Fit tuo Varkauteen kaksi uutta liikuntamuotoa: GOFLO on uutuustreeni, jossa tehdään joustavien bungeeköysien kanssa sykettä nostavia harjoituksia sekä lihaskunto- ja liikkuvuusliikkeitä, joissa koko keho pääsee töihin uudella, tehokkaalla ja hauskalla tavalla.

TONE™ on Les Mills -tuoteperheen uusin tulokas. Kyseessä on kokonaisvaltainen ja moderni ryhmäliikuntatunti, joka on yhdistelmä lihaskuntoa, kestävyyttä ja keskivartalohaasteita. Tällä simppelillä, mutta tehokkaalla tunnilla riittää sopivasti haasteita ja onnistumisen elämyksiä kaiken kuntoisille liikkujille.

Kevään aikana Ole.Fitin laaja tuntivalikoima täydentyy entisestään, kun klubitanssitunti BODYJAM® ja supertehokas HIIT-treeni GRIT™ starttaavat. Kovan kysynnnän vuoksi ryhmäliikuntatunteja on lisätty koko ajan, ja tunteja löytyy nyt viikoittain yli 40 ja virtuaalitunnit päälle. Joukosta löytyy monipuolisesti tarjontaa kaiken ikäisille - nuorille, työikäisille ja senioreille sekä miehille että naisille. Ole.Fit räätälöi aktiivisesti myös tilaustunteja muun muassa työyhteisöille ja seuroille.

Fit Varkaus kuuluu kotimaiseen Ole.Fit-kuntokeskusten ketjuun. Kyseessä ei ole franchising, vaan keskukset ovat yrittäjävetoisia ja yrittäjällä on vapaus päättää kaikista keskustaan koskevista asioista itse. Tämän vuoksi jokainen Ole.Fit-keskus on yrittäjänsä näköinen ja juuri kyseiselle markkinalle räätälöity.

Ole.Fitin palveluihin pääsee tutustumaan kerran veloituksetta asiakaspalvelun aukioloaikoina. Kaikki jäsenyydet, sarjakortit ja kertakäynnit ovat ostettavissa myös suoraan verkkokaupasta. Liikkumaan pääsee saman tien vaikka asiakaspalvelu ei olisikaan auki.

Kuva: Wilma Mänttäri

Olefit.jpg

Ole.Fitillä liikutaan moderneissa puitteissa.