Kokonaisvaltaisia IT-ratkaisuja Engit Oy:ltä

IT-palveluja tarjoava Engit Oy on toiminut Varkauden alueella vuodesta 2018 lähtien. Yrityksen kattavaan palveluvalikoimaan kuuluu palveluja niin yrityksille kuin yksityisille asiakkaille.

Yhteensä yli 20 vuotta IT-alan kokemusta yhdistyi, kun Mikko Holopainen ja Tero Pekkarinen käynnistivät yhteistyön viime vuoden puolella. Holopainen on työskennellyt kahden vuosikymmenen ajan erilaisissa IT-alan yrityksissä ja saanut asiantuntemusta muun muassa teollisuuden parista. Yrittäjätaustaa hänellä on vuodesta 2007 lähtien. IT-palveluja tarjoava Engit Oy syntyi vuonna 2018. Yrittäjänä toimivan Holopaisen lisäksi Pekkarinen tuo mukanaan yritykseen IT-alan osaamista yli kymmenen vuoden ajalta.

Palveluvalikoimasta löytyy IT-ratkaisuja niin yrityksille, kuin yksityisasiakkaille. Pääasiassa Engit Oy:n asiakkaat tulevat tällä hetkellä lähialueen teollisuusyrityksistä. Yrityksen toiminta-alue levittäytyy Varkauden ympäristökaupunkeihin, kuten Kuopioon ja Mikkeliin. Holopaisen mukaan palveluja tarjotaan niin laajalle alueelle, kuin se on asiakkaan kannalta edullista. Esimerkiksi etätuki-palveluja voidaan järjestää asiakkaan sijainnista riippumatta.

Joustavaa palvelua

Engit Oy:n tavoitteena on tarjota kokonaisvaltaisia IT-ratkaisuja ketterällä periaatteella. Yrityksen toimistotilat sijaitsevat Varkaudessa Kuismankuja 12:sta. Toimisto on avoinna arkisin kello 8-16 välisenä aikana.

–Joustavuus ja nopeus on etujamme. Meidät tavoittaa myös virka-ajan ulkopuolella, Pekkarinen kuvailee.

Yrityksen palveluihin kuuluvat laitteiston ylläpito- ja hankintapalvelut, palvelimet, työasemat, mobiilipalvelut ja erilaiset verkkoratkaisut. Asiakkaan niin halutessa, tarjolla on lisäksi lähi- ja etätukipalveluja. Engit Oy:n kautta onnistuvat myös sähköposti- ja pilvipalvelut sekä tietoturvaratkaisut. Palveluihin kuuluvat myös yrityksen IT-ratkaisujen kehitysprojektit sekä niiden suunnittelu ja konsultointi.

Palvelu huomioi
IT-ratkaisujen elinkaaren

Alati kehittyvä IT-ala ja digitalisaatio vaativat yrityksiltä aiempaa enemmän. Engit Oy:n tavoitteena on, että palvelut ovat asiakaslähtöisiä ja samalla käydään läpi koko palvelun elinkaarta, myös tulevia tarpeita. Yhteistyössä asiakkaan kanssa pyritään hakemaan paras mahdollinen ratkaisu.

Engit Oy:llä hoituvat asiakkaan pienetkin ongelmat. Henkilökunta muistuttaa, että tyhmiä kysymyksiä ei ole.

–Jos sinulla on IT-ratkaisuihin liittyviä haasteita, niin pirauta tai ota muulla tavoin yhteyttä, niin alamme selvittää ongelmaa yhdessä, Pekkarinen kannustaa.

Teksti ja kuva: Riika Paukkonen

engit.jpg

Engit Oy:n Mikko Holopaisen (vas.) ja Tero Pekkarisen tavoittaa arkipäivisin Kuismakujalla sijaitsevista toimistotiloista sekä joustavasti myös iltaisin ja viikonloppuisin.