Perinteitä säilyttäen ja uutta luoden yhdessä asiakkaiden kanssa

Hotel Oscarin ruokaravintola on läpikäynyt uudistuksia, joiden myötä se on saanut myös uuden nimen. Oscar´s Bar & Dinner tuo aiempaa enemmän esiin kuinka ravintola on suunnattu kaikille viihtymiseen ja hyvästä ruoasta nauttimiseen. Hiljattain Prime Hotels Oy -ketjuun liittyneen hotellin asiakkaat ovat yksi kohderyhmistä.

Uuden ravintolailmeen lanseeraus huipentui tällä viikolla, kun Oscar´s Bar & Dinner otti käyttöön uuden ruokalistan. Asiakkaat ovat saaneet aistia tulevia muutoksia jo syksystä lähtien.

–Saamamme hyvä palaute on osoittanut että valittu linja toimii, hotellinjohtaja Eeva Anttikoski toteaa.

Oscarin kuuluisat pihvit ovat
asiakkaiden mieleen

Oscar´s Bar & Dinner on tunnettu erinomaisista pihveistään. Anttikosken mukaan pihvien suosio on korostunut asiakaspalautteissa ja niihin on toivottu panostettavan jatkossakin.

–Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaat pihvit ja burgerit, hän kuvailee.

Ravintolassa otettiin tällä viikolla askel kohti alkuperäisempää lihanvalmistusta, kun keittiöön hankittiin laavaparilagrilli. Keittiömestari Marko Heleniuksen mukaan sen myötä perinteinen grillaus tuodaan ympärivuotiseksi ja annoksiin saadaan elementtejä avotulella paistamisesta, kuten savun makua. Lihan lisäksi laavaparilagrillillä kypsyvät kalat ja kasvikset.

–Tuomme uudistuksella alueen pihvitarjontaan jotain, mitä täällä ei ole ennen ollut, Helenius kertoo innostuneena.

Lihan käsittelyssä on aina näkynyt henkilökunnan ammattimaisuus ja raaka-aineen laatu on ollut merkittävässä roolissa. Keittiössä käytetty liha on pääosin kotimaista. Ravintolan henkilökunta on vuosien ajan hoitanut pihvilihan leikkaamisen ja käsittelyn itse, jolloin asia-kas on saanut takuumureaa lihaa. Osaaminen näkyy myös siinä, kuinka asiakas saa pihvin aina haluamallaan kypsyysasteella.

Hampurilaispihvien liha tulee Savo-Karjalan Lihalta ja jauheliha valmistetaan käsityönä Kuopiossa ravintolan oman reseptin mukaan. Heleniuksen mukaan muun muassa jauhelihan rasvaprosentti on isompi, mikä näkyy laavapaarilagrillillä valmistetussa pihvissä maistuvampana tuloksena.

–Lihat tulevat lähitiloilta, mikä palvelee kestävän kehityksen periaatteita.

Selkeitä makuja ja tuoreita
kotimaisia raaka-aineita

Oscar´s Bar & Dinner otti käyttöönsä uuden ruokalistan tiistaina 14. tammikuuta. Heleniuksen mukaan listalla on säilytetty asiakkaiden toiveesta alkupaloista etanat sekä caesarsalaatti. Kotimaisia makuja sisältävät cocktailpalat ovat olleet kansainvälisten asiakkaiden mieleen. Helenius kertoo, että uudet annokset sisältävät yksinkertaisia, mutta hyviä makuja.

–Annokset ovat helposti lähestyttäviä. Tuotteet maistuvat sille, mille niiden pitääkin maistua, eikä niitä ole maustettu liiaksi.

Jatkossa asiakas löytää listalta jokaisen ruoan kohdalta juomasuosituksen. Ravintola- ja palvelupäällikkö Outi-Mari Totro-Henrikssonin mukaan suositukset helpottavat asiakkaan valintaa ja useimmat hyödyntävät niitä. Oscar´s Bar & Dinner on panostanut juomavalikoimaan, juomalistat ovat monipuoliset ja olutvalikoima on kiinnostava myös olutharrastajien silmissä.

–Ruokalistalta löytyy ruokalajille nyt ensimmäistä kertaa myös olutjuomasuosituksia, Totro-Henriksson kertoo.

Uudistuksen myötä perinteikkäässä ravintolarakennuksessa on panostettu erityisesti ravintolatilojen viihtyisyyteen ja kodikkuuteen. Tietoa kevään teemaviikoista ja erikoistarjouksista saa seuraamalla Oscar´s Bar & Dinner Facebook-sivuja sekä Instagram-tiliä.

Anttikoski antaa kiitoksen ravintolan sitoutuneelle henkilökunnalle, jolle on karttunut ammattitaitoa kymmenien vuosien ajalta. Prime Hotels Oy -ketjuun kuuluminen tuo mukanaan myös lisäkoulutusta. Hän pitää etuna sitä, että pitkäaikainen henkilökunta on tullut asiakkaille tutuksi.

–Asiakkaiden on helpompi lähestyä meitä ja antaa palautetta.

Riika Paukkonen

Oscar.jpg

Outi-Mari Totro-Henriksson (vas.), Eeva Anttikoski ja Marko Helenius iloitsevat tällä viikolla julkaistusta ruokalistasta.