Syksyn Hopeatähti -sarja korvataan päivänäytöksillä

Elokuvateatteri Maximissa pitkään viihdyttänyttä ikäihmisten Hopeatähti-sarjaa ei järjestetä tänä syksynä edelleen vallitsevan korona-tilanteen vuoksi. Elokuvateatterissa järjestetään kuitenkin useita päivänäytöksiä elokuvista, joita oli tarkoitus ottaa Hopeatähti-sarjassa esitettäväksi.

Elokuvateattereissa noudatetaan edelleen reiluja turvavälejä ja salien penkkikapasiteetista on täten vain osa käytössä. Tämän vuoksi kuhunkin näytökseen otetaan vain rajoitettu määrä asiakkaita.
Hopeatähti-näytösten kohderyhmänä ovat ikäihmiset, ja nämä näytökset ovat perinteisesti olleet erittäin suosittuja ja usein hyvinkin täysiä. Hopeatähtiin ei tänä syksynä pystyttäisi ottamaan totuttua määrää asiakkaita sisään ja näissä väkirikkaissa tilanteissa noudattamaan suositeltuja turvavälejä. Asiakas- ja henkilökuntaturvallisuuden vuoksi, ja edelleen jatkuvan epävarman korona-tilanteen vallitessa Savon Kinot on päättänyt olla järjestämättä Hopeatähti-näytöksiä perinteisessä muodossa millään teatteripaikkakunnallaan tänä syksynä.

Maximissa järjestetään kuitenkin toivottuja, kaikille avoimia arkipäivien päivänäytöksiä elokuvista, joita oli suunnitellusti tarkoitus esittää syksyn Hopeatähti-sarjassa. Näitä elokuvia ovat muun muassa Lauluja rakkaudesta, Syksyn jälkeen saapuu kevät, Metsäjätti, Tove, Aalto, Peruna ja Karpo.

Näistä näytöksistä ilmoitellaan viikoittain Savon Kinojen eri tiedotuskanavissa, eli internet-sivuilla, lehti-ilmoituksissa ja some-kanavilla. Lisäksi halukkaiden on mahdollista liittyä postituslistalle, jonka vastaanottajille lähetetään sähköpostia näiden elokuvien päivänäytöksistä. Postituslistalle voi ilmoittautua lähettämällä viestin Savon Kinojen internet-sivujen Yhteydenotto-lomakkeella tai käymällä elokuvateatterin lippukassalla.

Päivänäytöksissä on käytössä senhetkisen tilanteen vaatimat turvavälit ja siksi näytöksiin suositellaan lippujen ennakko-ostoa, varauksia ei toistaiseksi oteta vastaan. Lippuja näytöksiin voi ostaa Savon Kinojen verkkokaupasta tai lippukassalta. Päivänäytöksillä ei ole kiinteitä esitysaikoja, eikä niissä ole Hopeatähdistä tuttua alustusta.

Mikäli korona-tilanne rauhoittuu merkittävästi syksyn aikana, on mahdollista että Hopeatähti-näytökset palaavat ohjelmistoon jo syyskaudella. Hopeatähti-näytöksiä jatketaan ensi keväänä normaalisti, mikäli tilanne vain niin sallii.